عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با ولنگاری که در حال حاضر در حوزه مسکن از سوی دولت وجود دارد ، بدون تردید اجاره بها در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

دولت از رونق تولید در حوزه مسکن غفلت نکند

حمید بنایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بر اساس فعالیت های پژوهشی و آمارهای ارائه شده ، باید به طور میانگین هر سال  حدود یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی  در کشور ساخته شود، اما متاسفانه تولید مسکن در دهه گذشته بیش از 200 هزار واحد در سال نبوده است.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: اگرچه در برنامه ششم توسعه برای تولید مسکن و ایجاد رونق اقتصادی در این بخش سیاست های خوبی تدوین و در نظر گرفته شد، اما تاکنون هیچ یک از این سیاست ها به صورت درست عملیاتی نشده است زیرا استراتژی درستی در حوزه ساخت مسکن در کشور وجود ندارد . در شرایط فعلی  در شهرهای بزرگ و کلان شهرها، خانه دار شدن  برای جوانان به یک آرزوی دست نیافتنی  تبدیل شده است و  در بحث اجاره نیز با افزایش اجاره بها ، یک خانواده باید حداقل دو سوم از درآمد ماهیانه خود را برای پرداخت اجاره مسکن هزینه کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه مسکن و بویژه اجاره بها یک نوع عدم نظارت و بی توجهی وجود دارد، افزود: حوزه مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم به شدت مورد غفلت قرار گرفت و دولت ظاهرا به دلیل تمرکز بر تکمیل پروژه هایی نظیر مسکن مهر از رونق تولید مسکن غفلت کرد و طبق برآورد ها تا پایان دولت دوازدهم تنها می توان به ساخته شدن  400 هزار واحد مسکونی در کشور امیدوار بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: باید چاره اساسی برای حوزه مسکن و ایجاد ثبات در ان  از سوی دولت صورت بگیرد زیرا با این ولنگاری که در حال حاضردر این حوزه  وجود دارد ، بدون تردید اجاره بها نیز در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و خانواده ها علاوه بر اینکه به صاحب خانه شدن نمی توانند امید داشته باشند حتی در تامین اجاره بهای خود نیز با مشکل مواجه خواهند شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.