یک مفسر قرآن گفت: راستگویی و صداقت یکی از مهمترین ویژگی‌های انسان مؤمن است.

راستگویی و صداقت یکی از مهمترین ویژگی‌های انسان مومن است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسمی در برنامه «محفل انس با قرآن در جوار عترت» که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه مریم پرداخت و گفت: بر مؤمنین واجب شده که روزانه چندین بار نزد خداوند برای خود دعا کنند و بگویند پروردگارا «ما را هدایت کن به راهی که در آن به بندگانت نعمت دادی»، که در آیه ۵۸ سوره‌ مریم این انسان‌ها و اوصاف آنها  به ما معرفی شده‌ است.

وی افزود: یکی از این افراد حضرت ابراهیم(ع) است که در راه تبلیغ و معرفی دین یکتا پرستی ازعموی خویش رانده شد و گفت: «خدای من لطف و عنایت ویژه‌ایی به من دارد پس من از شما و جامعه‌ی فاسد شما دور می‌شوم» ابراهیم در ازای از دست دادن نزدیکان و دور شدن از شهر و دیار خود محبت و دوستی با خداوند را به دست آورد.

این کارشناس قرآنی ادامه داد: حضرت موسی(ع) نمونه‌ شاخص از بندگانی است که خداوند نعمت خود را بر آنها تمام کرده است زیرا دارای مقامی شد که می‌توانست با خداوند سبحان هم‌کلام شود و این مقام به هیچ یک از پیامبران دیگر داده نشده است.

ابوالقاسمی افزود: خداوند در قرآن کریم از حضرت اسماعیل و حضرت ادریس به عنوان صدیقان و راستگویان یاد کرده است. وفا کردن به عهد و پیمان از ویژگی‌های پیامبران الهی است، خداوند در این سوره به بنده‌های خود آموزش می‌دهد که با رعایت این اصول و داشتن این خصوصیات می‌توانید در زمره بندگان صدیق و راستگوی خدا باشند.

این مفسر قرآنی یادآور شد: پیامبران الهی قلب‌شان سرشار از لطافت و محبت نسبت به خداوند رحمان بود و برای همین زمانی که آیات خداوند بر آنها وارد می‌شد به سجده می‌افتادند و اشک از چشمان‌شان جاری می‌شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.