حدادیان گفت: باید قبل از وقوع حادثه ستاد بحران تشکیل شود نه بعد از ایجاد بحران

ستاد بحران برای پیشگیری نه تشکیل آن بعد از بحران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"حجت الاسلام علی اکبر حدادیان" امام جمعه موقت شهر بشرویه ،ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که با حضور مردم مومن و انقلابی در محل مصلی نماز،مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به اهمیت حضور فعال و موثر در اجتماع بیان کرد: جامعه ای که طبق الگوی اسلامی و بر اساس عقاید تشکیل میگردد بی شک مسلمانان در گرفتاری و مشکلات همدیگر کمک میکنند و به هم یاری

 میکنند.

وی افزود:همبستگی اجتماعی در دین مبین اسلام ،آیات و روایت زیادی توصیه شده است  که نشان میدهد این همبستگی نقش بزرگی در زندگی انسان ها دارد.

حدادیان، با اشاره به اینکه مومنان برادر همدیگر هستند گفت:با مروری بر احادیث پیامبر و ائمه سفارش شده که مومنان برادر همدیگر هستند و به کمک هم میشتابند و خداوند متعال نیز در روز قیامت،مشکلات را رفع میکند.

امام جمعه موقت شهر بشرویه در ادمه با اشاره به حوادث سیل در استان های مختلف بیان کرد: با به وجود امدن مشکلات ناشی از سیل،مردم شریف ایران لحظه ای بی تفاوت نبودند و هر کسی به هر نحوی تلاش کردند از پرداخت نقدی تا غیر نقدی تلاش کردند تا غمی از دوش مردم گرفتار در سیل بردارند.

وی افزود: جمع اوری کمک ها از طریق نهادهای قانونی همچون پایگاه های بسیج و سپاه و  هلال احمر در حال انجام است و بی شک مردم عزیز نیز در این راه خیر نیز سهم خواهند بود.

وی تصریح کرد:مسولان مسولیت سنگینی برعهده دارند و باید تلاش کنند تا تلفات و خسارت کم شود و خسارت در حد توان جبران شده و دستگاه های مختلف تلاش کنند از وحدت برخودار شوند.

امام جمعه موقت شهر بشرویه با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق به مردم گفت:پیشگیری بی شک راحتر از مداوا است بعد از ایجاد بحران ،تشکیل ستاد بحران دادن مناسب نیست،بلکه باید قبل از بحران ها ،ستاد بحران تشکیل شود و مسیرهای ایجاد مشکل را بگیرند و این مهم وظیفه همه مسولان است و نباید منتظر شویم که مشکلی ایجاد شود و بعد به فکر تشکیل ستاد بحران باشیم.

حدادیان با اشاره به تحریم های اقتصادی هم گفت:مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۸ بارها در خصوص مسائل اقتصادی صحبت کردند و شعار هرسال به بحث اقتصاد وابسته است.

وی افزود: امسال که شعار سال رونق تولید است باید علاوه بر حمایت مردم از تولیدات داخلی،مسولان نیز از وارد کردن اجناس مشابه داخلی خوداری کنند.

حدادیان با تاکید بر عملیاتی کردن شعار سال گفت:شعارسال نباید فقط در قالب بنر،سربرگ نامه و سخنرانی باشد و اگر منویات رهبری در عمل اجرا میشد الان وضعیت ما بی شک بهتر بود.

امام جمعه موقت شهر بشرویه در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید مبعث خاطر نشان کرد:این عید بزرگ مسلمانان فرصت خوبی برای ترویج بیشتر الگوهای اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.