قزوین_ آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: امروزه که در سال‌های بارشی قرار گرفته ایم باید شکرگزار خدای متعال باشیم و از خداوند نزول آسمانی بیشتری را طلب کنیم و باید نشان دهیم که ظرفیت مدیریت دریافت نزولات آسمانی را داریم.

باید شکرگزار بارش‌های الهی باشیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسهٔ شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر نیازمند یک شکرگزاری از سوی همه ماست، اگر شرایط به گونه دیگر رقم می‌خورد و ما با کم آبی مواجه می‌شدیم باید امروز جلسه بحران ما با محوریت مقابله با خشکسالی برگزار می‌شد.

امام جمعه قزوین افزود: اگر امروز شرایط خشکسالی افزایش یافته بود باید جلسه بحرانی برگزار می‌شد که با استفاده از تکنولوژی به دنبال افزایش بارندگی باشیم، اما امروز ستاد بحران ما باید به ستاد شکرگزاری و نزول برکات آسمانی تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خداوند می‌فرماید ما از آسمان برای شما آب که برکت الهی است نازل می‌کنیم، همچنین در قرآن آمده است هر مصیبتی که به شما می‌رسد از خودتان است و هر برکت و خیری به سوی شما می‌آید از سوی خداوند متعال است. باران و نزول برکات آسمانی، نعمت است اما بلاهایی که ما بر محیط اطراف خود و طبیعت وارد می‌آوریم زمینه‌ساز ایجاد مصیبت می‌شود.

وی گفت: بستر رودخانه‌ها یک تاریخ تصویری از میزان وقوع سیل در گذشته‌هاست هرچقدر وقوع سیل به تاخیر بیفتد سیل قضای خود را به جا می‌آورد، باید این نکته را توجه کنیم نباید با سلایق خود بستر رودخانه‌ها را تغییر دهیم زیرا سیل در هر دوره‌ای به وقوع می‌پیوندد و عامل گرفتاری برایمان خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اکثر اوقات در اوایل فصل بهار برف روی رشته کوه‌ها شروع به آب شدن می‌کند و بارش باران شدت این آب شدن را سرعت می‌بخشد و اکثرا به سیل‌های عظیم تبدیل می‌شود که باید اینگونه اتفاقات را مدیریت کرد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: باید رسانه مباشره ای ائمه جماعات در مساجد و ارتباطی که با مردم در منبرها و نمازهای جماعت دارند، جدی گرفته شود و از این فرصت می‌توان برای اطلاع رسانی استفاده کرد.

وی ابراز کرد: زمانی که پادشاه مصر خواب گاوهای لاغر و چاق را دید حضرت یوسف(ع) این خواب را تعبیر کرد و راهکاری برای مقابله با خشکسالی و استفاده از نعمت‌ها ارائه داد، کلمه "هفت" و "هفتاد" در ادبیات دینی به معنای کثرت است و در این داستان یعنی زمانی که خداوند هفت سال نعمت می‌دهد آن را باید ذخیره کرد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: امروز که خداروشکر در سال‌های بارشی قرار گرفته ایم باید شکرگزار خدای متعال باشیم و از خداوند نزول آسمانی بیشتری را طلب کنیم و باید نشان دهیم که ظرفیت مدیریت دریافت نزولات آسمانی را داریم.

وی در پایان اذعان کرد: از امروز باید با تخصص و علمی که کارشناسان حوزه مدیریت بحران ما دارند به گونه ای برنامه ریزی کنند که حتی یک قطره از باران‌ها تبدیل به سیل نشود و هدر نرود و ستاد جشن‌های استقبال از باران‌های الهی را تشکیل دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.