بر اساس اطلاعات جمع بندی شده از جمعیت هلال احمر، ادارات کل هواشناسی و راهداری خراسان رضوی مناطق و محورهای پرخطر و سیل خیز در سطح این استان اعلام شدند.

مناطق پرخطر و سیل خیز در خراسان رضوی اعلام شدند

به گزارش قدس آنلاین، براین اساس وضعیت جوی خراسان رضوی طی روزهای فردا دوازدهم و پس فردا سیزدهم فروردین 'وزش باد شدید با احتمال خسارت، بارش رگباری، در برخی نقاط با رعد و برق به ویژه در غرب استان از جمله سبزوار و دامنه های رشته کوه بینالود در محدوده شهرستانهای نیشابور و طرقبه شاندیز' پیش بینی شده است. مشهد روز سه شنبه ۱۳ فروردین شاهد بارندگی است.

همچنین 'نواحی پرخطر با احتمال وقوع جریان سیلاب' در خراسان رضوی شامل مناطق اطراف رودخانه های خرو، میرآباد و بوژان در شهرستان نیشابور، رودخانه حصارگلستان در منطقه گردشگری و ییلاقی طرقبه در نزدیکی مشهد، رودخانه قرسو در شهرستان کلات واقع در شمال شرق خراسان رضوی و رودخانه اترک در شهرستان قوچان در شمال این استان هستند.

علاوه بر این خطر احتمال وقوع سیلاب در محدوده رودخانه لحد واقع در منطقه فیض آباد در جنوب شرق خراسان رضوی و رودخانه تجن در شهرستان سرخس واقع در شمال شرق این استان نیز وجود دارد.

همچنین خطر وقوع سیلاب در محدوده بند خاکی خواجه در شهرستان خواف واقع در جنوب خراسان رضوی اعلام شده است.

هم اینک جاده های فرعی شامل شاندیز - زشک، طرقبه - جاغرق و طرقبه - نغندر - کنگ در شهرستان بینالود و نیز کیلومتر ۲۵ جاده قدیم مشهد - چناران در محدوده شهرستان مشهد به دلیل بارشهای اخیر همچنان مسدود هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.