رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: در سال ۱۳۹۷ در حوزه تصادفات و تلفات ناشی از آن به نسبت سال ۹۶ با ۵ درصد کاهش در فقره فوتی و ۱.۳ درصد کاهش در میزان تلفات به پایان رساندیم.

کاهش ۵ درصدی جانباختگان تصادفات در استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین محمدباقر سلیمی  اظهار کرد: استان خراسان رضوی دارای تعداد ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۹ شهرستان است که تمام این شهرستان‌ها پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه خدمات ترافیکی را به مردم ارایه می‌کند. این استان علاوه بر سفرهای درون شهری و برون شهری طبیعی که در کشور وجود دارد، سالانه حدود ۳۰ میلیون زایر از نقاط گوناگون کشور و دیگر کشورها و ملل اسلامی از سطح جهان را داراست و ما به زائران خدمت‌رسانی می‌کنیم.
وی افزود: در سال ۱۳۹۷ در حوزه تصادفات و تلفات ناشی از آن به نسبت سال ۹۶ با ۵ درصد کاهش در فقره فوتی و ۱.۳ درصد کاهش در میزان تلفات به پایان رساندیم. طرح نوروزی را از ۲۵ اسفندماه آغاز کردیم و تا پایان ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه دارد. از سه ماه پیش، هماهنگی های لازم طرح با دستگاه‌ها و سازمان‌های گوناگون متولی شکل گرفت و به شکلی ویژه و طرح نو این طرح را آغاز کردیم.
رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: در سال جاری این طرح با کمترین نارضایتی مردمی به سرانجام رسید. در حوزه آمار عملکرد طرح نوروزی حدود ۷ میلیون نفر وارد شهر مشهد در طول طرح نوروزی شدند که بیش از ۹۷ درصد سفرها به صورت زمینی بوده است. از نظر حوزه عملکردی و اعمال قانونی، تمرکز پلیس راهور بر تخلفات حادثه ساز بوده و تاکید بر تمرکز همکاران بر تخلفات حادثه‌ساز بوده است.
سلیمی با بیان اینکه شاهد کنترل تقریبا ۱۰۰ درصدی تخلفات حادثه‌ساز در حوزه درون شهری هستیم تصریح کرد: در مجموع کل تخلفات ۶۰ درصد افزایش کنترل تخلفات را داشتیم. در آمار تصادفات تا امروز از لحاظ تعداد تلفات با کاهش ۵۷ درصدی در حوزه درون شهری مواجهه هستیم این درحالی است که سال گذشته در حوزه استان تا امروز ۱۱ نفر تلفات داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.