البرز- عزیزالله شهبازی با تاکید براینکه بارندگی های یک هفته اخیر البرز خسارت مالی زیادی نداشت گفت:با همراهی مردم شرایط به خوبی مدیریت شد.

بارندگی‌های یک هفته اخیر البرز خسارت مالی زیادی نداشت

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع استانداری البرز، عزیزالله شهبازی استاندار البرز در بازدید از رودخانه کردان در ساوجبلاغ که ظهر امروز سه شنبه صورت گرفت، با اشاره به اینکه با مدیریت صورت گرفته و همراهی مردم بارش های شدید یک هفته آتی مدیریت شد، افزود: به طور متوسط در استان حدود ۸۰ میلیمتر بارندگی داشتیم.

وی ادامه داد: جای خرسندی دارد که با اقدامات پیشگیرانه علاوه بر اینکه خسارات جانی نداشتیم، با توجه به شدت بارش ها خسارات مالی زیادی را نیز متحمل نشدیم.

شهبازی با بیان اینکه سدهای البرز با طور طبیعی در حال آبگیری هستند، گفت: ۸۶ میلیون متر مکعب از مخزن سد امیرکبیر و ۱۱۸ میلیون متر مکعب نیز از مخزن سد طالقان آماده آبگیری است.

وی افزود: تخلیه آب ها از هر ۲ سد بر اساس نظام بالادست و پایین دست مخزن سدها بوده است.

استاندار البرز اضافه کرد: در رودخانه کردان، روان آب ها و برف هایی که از بالا آب می شود باعث شده که دبی این رودخانه به بیش از ۹۰ مترمکعب بر ثانیه برسد.

وی گفت: وضعیت این رودخانه شهر هشتگرد و گلسار را در معرض خطر احتمالی قرار داده بود که با حضور به موقع مسئولان مربوطه و اطلاعاتی که مردم دادند، آب به مسیر اصلی هدایت می شود.

شهبازی افزود: امکانات استان برای ساماندهی این رودخانه بسیج شده و تجهیزات خوبی برای مدیریت این امر مستقر است.

وی عنوان کرد: اکنون با توجه به پیش بینی های صورت گرفته آماده مدیریت موج جدید بارش ها که از یکشنبه آینده وارد می شود، هستیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز در شرایط طبیعی قرار دارد، گفت: تا زمانی مردم با مانع یا تهدیدی مواجه باشند خواب را بر چشمان خود روا نمی داریم.

شهبازی با اشاره به تماس رییس محترم جمهوری و تاکید ایشان بر مدیریت صحیح شرایط و ایجاد آرامش برای مردم، خاطرنشان کرد: امروز نیز وزیر محترم کشور طی بخشنامه ای از استان هایی که کمتر درگیر حوادث سیل شدند، خواستند که به سایر استان های سیل زده کمک کنند.

این مسئول گفت: از مردم نوع دوست البرز درخواست می شود که کمک های خود را از طریق هلال احمر استان به مردم سیل زده سایر استان های کشور برسانند.

استاندار البرز افزود: از همراهی رسانه ها و اطلاع رسانی دقیق آنها برای آگاهی بخشی به مردم قدردانی می کنیم و همچنین همکاری و تعامل مردم را برای کاهش خسارات ارج می نهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.