در خجسته عید مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله، جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب: مسئولان با پشتیبانی مردم بار سنگین سیل را از دوش ملت بردارند/ ویرانی‌ها باید جبران شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، در خجسته سالروز عید مبعث، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرها مختلف مردم، بعثت انبیاء را یک حرکت عظیم برای ایجاد تمدن نوین با دو ویژگی «عبودیت الهی» و «مبارزه با کفر و طاغوت» خواندند و با تأکید بر اینکه بعثت پیامبر اکرم (ص)، جامع ترین، کامل ترین و ماندگارترین بعثت‌ها است، گفتند: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ادامه بعثت پیامبر اعظم(ص) است و وعده خدا، پیروزی جبهه حق در مصاف توحید و طاغوت است.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حادثه سیل در برخی از استانهای کشور و مشکلات ناشی از آن و همچنین تلفات و خسارات سیل، افزودند: در این حادثه، تلاش مردم و روحیه همبستگی و بسیج شوندگی در میان آنان، بسیار خوب بود و ملت ایران جانانه وارد میدان شدند و کمک‌کار مسئولان بودند و مسئولان نیز با همین پشتیبانی مردمی و با اتفاق کلمه توانستند اقدامات ابتدایی را انجام دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه هنوز کارهای زیادی برای کاهش آلام مردم سیل زده باقی مانده است، خاطرنشان کردند: به مسئولان تأکید کرده ام که کارهای اصلی یعنی بازسازی ویرانی ها و جبران خسارتها، از این به بعد است و باید این خسارات و صدمات جبران شود.

ایشان افزودند: البته مردم عزیز در مناطق سیل زده باید به همکاری با مسئولان ادامه دهند زیرا کمک آنها حقیقتاً گره گشا خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع مبعث، ظهور پیامبران در جوامع مختلف را یک برانگیختگی و یک حرکت عظیم با جهت گیری «توحید و عبودیت» و «اجتناب از طاغوت» خواندند و تأکید کردند: طاغوت در واقع همان جریان و خطِ مقابلِ حرکت توحیدی است که مصداق امروز آن رؤسای جمهور در امریکا و برخی کشورهای دیگر، هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه هدف از بعثت انبیاء ایجاد جامعه فاضله و تمدن نوین بوده است، گفتند: در این تمدن، همه لوازم آن از جمله علم، اخلاق، سبک زندگی و حتی جنگ نیز وجود دارد.

ایشان با اشاره به برخی دیدگاهها که هدف اسلام را، از بین بردن جنگ عنوان می کنند، افزودند: در اسلام، جنگ وجود دارد اما موضوع مهم، جهت گیری این جنگ است زیرا جریان طاغوت همواره برای اشاعه فساد و قدرت طلبی و مقاصد خبیث، جنگ به راه انداخته است که این جنگ مذموم است اما مقابله با طاغوت، ممدوح است.

رهبر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کردند: تجاوزگری های رژیم صهیونیستی در طول سالهای متمادی، نمونه بارز جنگ‌افروزی‌های طاغوت، و مقابله مجاهدان فلسطینی و حزب الله لبنان و همچنین دفاع ۸ ساله ملت ایران مصداق بارز، جهاد در راه خدا است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه بعثت پیامبر اسلام (ص) جامع ترین و ماندگارترین بعثت ها و انقلاب اسلامی ایران نیز ادامه آن بعثت است، افزودند: علت دشمنی با نظام جمهوری اسلامی همان خط دشمنی جبهه طاغوت با جبهه توحید است و اینکه گفته می شود دشمن تراشی نکنید حرف نادرستی است زیرا جبهه طاغوت با اصل و هویت حرکت توحیدی مخالف است و امریکا و نوکرهای او همچون آل سعود، به کمتر از دست کشیدن از حرکت در مسیر توحید راضی نمی شوند.

ایشان مصاف «توحید و طاغوت» را مصافی اجتناب ناپذیر خواندند و با تأکید بر اینکه خداوند متعال پیروزی جبهه حق را مقدر فرموده است، گفتند: اگر ملت ایران همانگونه که تا به حال حرکت کرده است، به مسیر خود ادامه دهد، قطعاً بر دشمنان یعنی امریکا و اذناب او غلبه خواهد کرد و پیروز خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال نکته مهمی را متذکر شدند و خاطرنشان کردند: البته این نتیجه پیروزی قابل تغییر است و آن، در شرایطی است که دچار کوتاهی، عدم همراهی، عدم صداقت و دست کشیدن از مجاهدت در راه خدا، بشویم.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: اما ملت ایران نشان داده است که اینگونه نیست و امروز جوانان کشور با انگیزه، معرفت و آمادگی بیشتر از جوانان نسل های قبل، این مسیر را ادامه خواهند داد و به همین علت است که من همواره جوانها را خطاب قرار می دهم.

ایشان با تأکید بر اینکه جوانان باید در همه عرصه ها آماده حرکت و پیشرفت روزافزون باشند، افزودند: امروز همه بویژه جوانان باید در عرصه های علم و فناوری، اخلاق، سبک زندگی، مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی و در جبهه حرکت های سیاسی و آگاهانه، فعال و پرنشاط در صحنه حضور داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود تأکید کردند: فردای ایران اسلامی متعلق به جوانان مؤمن و پرانگیزه ای است که با اراده قاطع و فکر روشن و ابتکارهای پی در پی، می توانند کشور را به اوج اعتلا برسانند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس‌جمهور اساس رسالت پیامبر اعظم(ص) را دعوت به صراط مستقیم دانست و افزود: ملت ایران با تبعیت از تعالیم رسول خدا(ص) در مقابل دشمنان بشریت، تسلیم نشد و مقاوم و استوار، ایستادگی کرد.

آقای روحانی، شکوه وحدت و همکاری مردم، دولت، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی برای مقابله با سیل اخیر را نمونه دیگری از تمسک به سیره نورانی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام برشمرد و گفت: در این حادثه دشمنانی که با بستن حسابهای هلال احمر مانع ارسال کمکهای ایرانیان خارج از کشور به هموطنان خود شدند، روسیاه شدند.

رئیس‌جمهور افزود: روسیاهان هنوز قادر به جبران خسارتهای سیل چند ماه قبل آمریکا نیستند، اما همه خواهند دید که در ایران عزیز، مردم و مسئولان در کنار یکدیگر ویرانی‌ها را دوباره خواهند ساخت.

آقای روحانی، ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام علیه قدس و جولان را دستاوردی مهم برای امت اسلامی خواند و گفت: نه هرگز قدس پایتخت متجاوزین اشغالگر خواهد شد و نه جولان از سوریه عزیز جدا خواهد شد و دشمنان نخواهند توانست ملتهای مسلمان را در مقابل رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی وادار به تسلیم کنند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران در سایه راه پیامبر اعظم(ص) از همه مشکلات عبور خواهد کرد، افزود: در روزهای سختی که بر ما گذشت از هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برخوردار بودیم و از دستورهای مؤثر ایشان سپاسگزاریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.