معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مسیر پلدختر از سمت پل زال و خوزستان بازگشایی شده است،گفت:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بسیاری از ماشین آلات خود را جهت امدادرسانی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.

بازگشایی مسیر دسترسی به پل‌دختر /ماشین‌آلات قرارگاه خاتم در اختیار وزارت راه قرار گرفت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که مسیر پلدختر از جهات گوناگون و از سمت خورستان، ایلام و همچنین مرکز استان یعنی خرم آباد قطع بوده است، اظهار کرد: با تلاشی که توسط راهداران انجام شد مسیر پلدختر از سمت جنوب یعنی از سمت پل زال و خوزستان بازگشایی شده است. همچنین مسیری روستایی به سمت آزادراه که به دلیل ریزش ها مسدود شده بود، بازگشایی و ریزش برداری شد و هم اکنون مسیر ارتباطی به پلدختر در حد مسیر دسترسی باز است.

وی ادامه داد: مسیر اصلی به پلدختر اگرچه قطع است اما در مسیری که ایجاد شده امکان تردد زمینی از دو راه عنوان شده یعنی از سمت پل زال و خوزستان و همچنین مسیر روستایی به آزادراه وجود دارد.  

وی تصریح کرد:مشکل اصلی دسترسی به شهر معمولان است. این شهر بین خرم آباد و پلدختر قرار گرفته که از دو سمت مسیر درسترسی به آن قطع است.

مدیرعامل شرکت ساخت بیان کرد: از سمت شمال معمولان ( پلدختر) آب بردگی های شدیدی به طول 60 کیلومتر از مسیر از قسمت جنوبی و شمالی معمولان وجود داشته است که این مسیر را به کلی دچار تخریب کرده است. بنابراین نیاز به احجام کاری بسیار بزرگ، ابنیه های فنی، دیوارهای حائل و حجم خاکریزی بزرگی است تا مسیر به معمولان بازگشایی شود.

خادمی گفت:  آزادسازی مسیر زمینی به دلیل ریزش هایی که شده بود برای ارتباط با معمولان از طریق پرسنل راهداری استان، اداره کل راه  و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال انجام است. امیدواریم از طریق جاده روستایی مسیر دسترسی به معمولان توسط همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی و راهداری برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های فراوانی در حال انجام است و همه دستگاه ها و ماشین آلات سنگین بخش های راهداری استان و سایر استان های مجاور به استان اعزام شده و کار در حال انجام است. همچنین بخش خصوصی و پیمانکارانی که پروژه بزرگ راهسازی و زیرساختی را دارند تمام دستگاه های خود را بسیج کرده اند تا بتوانیم مسیرهای ارتباطی را بازگشایی کنیم.

خادمی یادآور شد: مردم استان بسیار در عذاب هستند و مسیرهای ارتباطی قطع است. با برنامه ریزی انجام شده در تلاش هستیم تا با سرعت بیشتری بازگشایی را انجام دهیم و تردد مردم با حداقل به صورت مجدد برقرار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: حجم خرابی‌ها در بخش‌های زیرساخت جاده‌ای لرستان در بازدیدهای اولیه بسیار بالاست اما چون دسترسی به کل استان مقدور نیست این میزان هنوز برآورد نشده است. اما امیدواریم با تامین اعتبار بتوانیم بلافاصله کار احداث زیرساخت ها را شروع کنیم.

خادمی افزود: بسیاری از ابنیه و پل های بزرگ بر روی رودخانه کشکان و سایر رودخانه های استان و جاده ها قطع شده اند. امیدواریم تامین اعتبار شود و بتوانیم در برنامه‌ای ضربتی رفع مشکل کنیم.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون 220 دستگاه ماشین‌آلات در سراسر استان در حال فعالیت هستند تا مسیرها بازگشایی شوند، گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار مجری شرکت ساخت در پروژه هایی همچون بزرگراه خرم‌آباد-اراک و راه آهن درود-خرم‌آباد بسیاری از ماشین آلات خود را جهت امدادرسانی در اختیار ما قرار داده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.