خراسان جنوبی_ حجت الاسلام معلمی گفت: اتحاد و انسجام نیروهای مسلح،بسیجیان، مردم،هلال احمر و مسولان در کمک به سیل زدگان بینظیر بود.

انسجام و کمک بسیجیان،نیروهای مسلح، احاد مردم و مسئولان در کمک به سیل زدگان بینظیر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"حجت الاسلام و المسلمین سید محمد معلمی"  امام جمعه شهر بشرویه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر که با حضور باشکوه مردم مومن و ولایتمدار در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به تفسیر حکمت های نهج البلاغه به علت خواری و ذلت انسان ها اشاره کرد و افزود: حضرت علی علیه السلام در بخشی از حکمت های نهج البلاغه می فرمایند هر کسی سفره دل  و مشکلاتش را پیش هر کسی باز کند او در حقیقت رضایت به ذلت خواری و گرفتاری خود داده است و به تعبیری خود را خوار کرده و نمی داند که آیا کسی که با او درد دل کرده لیاقتش را داشته یا به دنبال سوء استفاده است.

 وی افزود: باید برای مشاوره و رفع گرفتاری و مشکلات خود ابتدا طرف را بشناسیم که آیا می تواند کمکی در این زمینه بکند یا خیر و نباید اسرار زندگی خود را پیش  هر کسی باز کنیم چرا که هستند افرادی که به دنبال ترویج و سوء استفاده از مشکلات انسان ها می باشد.

امام جمعه شهر بشرویه با اشاره به اینکه بازگویی مشکلات و گرفتاری‌ها باید با اهل آن انجام شود گفت: اگر انسان به خاطر مشکلاتی که برایش پیش آمده پیش دیگری شکوه کند بر خلاف مصالح خدایی عمل کرده و باید بدانیم که گرفتاری‌هایی که برایمان پیش آمده قطعاً حکمت و مصلحتی در کار بوده است .

وی در ادامه با اشاره به حلول ماه مبارک شعبان و فرصت‌های بسیار ارزشمند در این ماه خاطرنشان کرد: اعمال ماه شعبان بسیار زیاد است از جمله می‌توان به روزه داری برای خداوند  به نیت رفع گرفتاریها اشاره کرد.

 معلمی همچنین در خصوص دیگر اعمال ماه شعبان هم گفت: این ماه ،ماه مناجات شعبانیه است که خداوند در این ماه خیر و برکات خود را بی وقفه نازل میکند و به‌عبارتی ماه رجب و ماه شعبان ماه های آمادگی برای ورود به ماه پر برکت رمضان است.

 امام جمعه شهر بشرویه همچنین  به میلاد آقا اباعبدالله الحسین که به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده هم اشاره کرد و گفت: پاسداران انقلاب اسلامی با الگو گرفتن از امام حسین علیه السلام حماسه سرخ حسینی را در تمامی صحنه های دفاعی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و همچنین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به اوج خود رسانده اند.

وی با تقدیر از حضور باشکوه بسیجیان برای کمک به سیل زدگان کشور هم گفت :در جریان حوادث ناگواری که در برخی استان‌های کشور رخ داد حضور پررنگ و آشکار نظامیان به خصوص بسیج و سپاه پاسداران بیشتر احساس می شد و امدادرسانی به حادثه دیدگان به بهترین نحو توسط این عزیزان و دیگر نهادها صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد .

معلمی همچنین با تبریک فرارسیدن میلاد باشکوه آقا باب الحوائج حضرت ابوالفضل خاطرنشان کرد :این روز به عنوان روز جانباز نامگذاری شده  این حضرت،در حالی که سخت ترین جراحات در بدن داشت و دستانش قطع شده بود تا آخرین نفس دست از یاری از امام خویش بر نداشت و در جریان هشت سال دفاع مقدس نیز جمعی از دلاورمردان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با فداکاری و جان‌فشانی  سختی‌های زیادی را تحمل کردند ولی پای ارزش‌های انقلاب اسلامی همچنان پایدار و استوار مانده اند.

 معلمی همچنین افزود: پنجم شعبان نیز مصادف با روز میلاد آقا امام سجاد که پرچمدار ترویج نهضت عاشورای حسینی می باشد با توجه به درد ها و مشکلاتی که این امام همام داشت باز دست از ترویج دین خدا بر نداشته و لازم است در این ایام مبارک از سفارشات و وصایای آن حضرت در صحیفه سجادیه که به دنبال ترویج فرهنگ اهل بیت است باشیم .

وی در ادامه با اشاره به حوادث ناگوار سیل در مناطق مختلف کشور گفت :متاسفانه اتفاقات ناگواری که در ایام نوروز رخداد و حادثه تلخی را شاهد بودیم تعدادی از هموطنان ما در جریان سیل ها  جان خود را از دست دادند و عده‌ای نیز مصدوم و مجروح شدند و همچنین خسارات بسیار زیادی نیز به زیرساخت‌های شهرهای سیل زده وارد شد ‌.

وی تصریح کرد :لازم است مسئولان از قبل تدابیر لازم را برای پیشگیری از این گونه حوادث داشته باشد و حداقل  در مسیر رود خانه  و حریم آنان، از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود .

امام جمعه بشرویه افزود:همچنین جای تقدیر از حضور پررنگ مسئولین در شهرهای حادثه‌دیده داریم ولی باید از صمیم قلب از ملت وفادار به اسلام و هموطنان غیرتمند نیز تشکر کرد که با جدیت تمام به یاری هموطنان خود شتافتند.

 امام جمعه شهر بشرویه در ادامه با مقایسه حوادثی که در سایر کشورها رخ می‌دهد گفت: با مقایسه ای اندک بین حوادثی که در سایر کشورها رخ می دهد با حوادثی که در نوروز امسال در کشور ما اتفاق افتاده این نشان می‌دهد که حضور منسجم و همدلی و همگرایی بین مسئولین مردم و به خصوص نیروهای نظامی برای کمک رسانی به سیل زدگان واقعا مثال زدنی است و نباید به حرف هاو دروغ پردازی های برخی رسانه‌های غربی و اروپایی و شبکه‌های اجتماعی  توجه کرد .

وی افزود :انتظار داریم همان گونه که مردم عزیز همت کردند برای کمک به هموطنان نیز تلاش شود.

معلمی همچنین افزود :نباید به شیطنت‌های رژیم های آمریکایی از باب این که نماد دلسوزی مردم هستند توجه کرد این در حالی است که همین رژیم آمریکا مانع کمک رسانی مردم دنیا از طریق هلال احمر به ایران شد قطعاً اینها جز غرض ورزی هیچ‌گونه خیرخواهی برای ملت ایران اسلامی ندارند

امام جمعه شهر بشرویه در ادامه خطبه ها نیز با دعوت از استاندار خراسان جنوبی برای سفر به شهرستان بشرویه خاطرنشان کرد: انتظار داریم مقام عالی استان جناب آقای معتمدیان در سفرهای شهرستانی که داشتند هر چه سریعتر برنامه سفر خود به شهرستان بشرویه و پیگیری مشکلات این شهرستان را هم داشته باشند و ما و مردم این شهرستان بی صبرانه منتظر حضور گرم ایشان خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.