قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن اعلام کرد: بنیاد مسکن با همکاری بنیاد مستضعفان، بهزیستی و سازمان ملی زمین و مسکن برای خانوارهای دارای بیش از ۲ معلول ۶۰۰۰ واحد مسکونی ساخته است.

ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای بیش از ۲ معلول

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اعلام این‌که در چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۴ میلیون خانه برای محرومان ساخته شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۳۳۴ هزار و ۵۸۶ واحد مسکن مهر بوده که در سال‌های اخیر بدون مسئله به مردم واگذار شده است.

وی با بیان این‌که خیرین مسکن ساز برای مشارکت در ساخت و ساز مسکن محرومان در ۳۱ استان و ۱۵۰ شهرستان فعال شده‌اند تصریح کرد: یکی از وظایف بنیاد مسکن، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بوده که در این راستا تا کنون بیش از ۲ میلیون واحد مقاوم سازی شده است. در سال ۱۳۴۸ تعداد واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده ۷ درصد بود که هم‌اکنون این رقم به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به این‌که بنیاد مسکن برای ۳۷ هزار و ۲۴۹ روستا (۹۵ درصد) طرح هادی تهیه کرده است، ادامه داد: تا امروز طرح هادی ۱۸ هزار و ۵۱ روستا یعنی ۴۷ درصد اجرا شده و طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز طرح هادی برای ۷ هزار و ۸۴۴ روستا اجرا شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن همچنین با اشاره به این‌که تاکنون به ۸۶۵ هزار خانوار وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است، افزود: تا به امروز ۶۵۸ هزار قطعه زمین در اختیار مستمندان و نیازمندان قرار گرفته است.

رضایی یادآور شد: با همکاری ثبت تا کنون ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۳۵ سند به مردم روستایی و ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ سند نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به مردم واگذار شده است.

وی با یادآوری ارائه خدمات فنی، مهندسی، نقشه و … به ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۱۹ واحد روستایی به صورت رایگان، گفت: بنیاد مسکن با همکاری بنیاد مستضعفان، بهزیستی و سازمان ملی زمین و مسکن برای خانوارهای دارای بیش از ۲ معلول ۶۰۰۰ واحد مسکونی ساخته است.

رضایی با بیان این‌که بنیاد مسکن حدود ۲.۵ واحد مسکونی در مناطق مختلفی که دچار آسیب شده را بازسازی کرده است، اظهار کرد: در مناطق زلزله زده کرمانشاه ۱۰۵ هزار واحد آسیب دید که از این تعداد ۳۶۵۰۰ احداثی (۱۰ هزار واحد شهری و ۲۶ هزار واحد روستای) و ۶۸۵۰۰ واحد تعمیری (۴۷۵۰۰ واحد روستایی و۲۱ هزار واحد شهری) بوده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با اعلام این که ساخت واحدهای مسکونی در روستاها به اتمام رسیده است از پیشرفت ۷۳ درصدی واحدهای شهری خبر داد و تصریح کرد: به هر واحد شهری ۶۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۵ درصدی و ۱۳ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است. همچنین به واحدهای روستایی نیز ۴۰ وام و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض اعطا شد است.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به تحویل ۸ تن سیمان رایگان به هر واحد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آوار برداری، نظارت و تهیه نقشه را به صورت رایگان انجام داده است.

وی در انتهای سخنان خود به وقوع سیل در کشور و خسارت‌های ناشی از آن اشاره کرد و افزود: هنوز به طور دقیق درباره با خسارت به واحدهای مسکونی آمارگیری نشده، اما امروز صبح گزارشی در این رابطه گرفتم؛ در سیل اخیر کشور حدود ۷۰ هزار واحد تعمیری و ۲۰ هزار واحد احداثی و در مجموع ۹۰ هزار واحد در کشور آسیب دیده که باید بازسازی شود.

رضایی با تشکر و قدردانی از مردم بابت کمک‌های نقدی به بنیاد بر تداوم این کمک‌ها تاکید کرد و گفت: از مردم صبور و مؤمن در همه استان‌های آسیب دیده سیل تقاضا دارم با صبوری و با حالت اعتقادی که داشتید باز هم مقاومت کنید و بدانید مردم قهرمان ایران، نهادها، دولت و … تا آخرین لحظه در خدمت شما خواهد بود.

وی خواستار کمک به حساب ۱۰۰ امام شد و افزود: این حساب زیر نظر آیت‌الله محلاتی که مورد اعتماد امام خمینی (ره) بوده‌اند، هزینه می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.