۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 650523

سردار و عملکردی که منعکس نشد

مهدی عسگری مورودی

البرز- توفیق در مدیریت بحران ها، پیش از آنکه تابع برنامه ریزی و اقدام به موقع باشد، مستلزم ایجاد بسترهای لازم در مقوله ی امنیت روانی مردم است و اگر این مهم محقق نگردد، تلفیق همراهی مردم با روند اجرایی بحران زدایی با انحراف مواجه شده و شاهد هدر رفت بخشی از توان مدیریتی در دفع بحران خواهیم بود.

به گزارش قدس آنلاین، نا آرامی طبیعی اخیر سنگ محک مدیریت بحران در البرز بود که عیار این بخش از مدیریت را در دو حوزه دفع بحران و مدیریت روانی هویدا کرد.

در بخش اول، شاهد مدیریت همه جانبه، حضور میدانی و تدابیر موثر استاندار بعنوان نماینده عالی دولت بودیم و کمترین نقصی در ایفای نقش سکانداری مدیریت بحران از وی را شاهد بودیم که تقدیر رئیس جمهور از وی موید این ادعا است و می توان اذعان کرد که شهبازی در اولین محک جدی مدیریتی، بیش از پیش بینی ها، از این آزمون سربلند بیرون آمد و عملکرد وی باطل السحر افراد و جریاناتی شد که بدنبال تضعیف وی بودند.

اما در بخش دوم و مدیریت ارتباط عمومی با مردم و ایجاد امنیت روانی مدیریت بحران، متاسفانه استاندار البرز بازوی توانمندی در حوزه روابط عمومی نداشت و عملکرد میدانی "سردارِ" استانداری آنگونه که می بایست، به سمع و نظر مردم نرسید.

اگر چه با روحیه ای که از شهبازی سراغ داریم، وی اثرگذاری عمل را مقدم بر بوق و کرناهای تهی می داند اما از اصل آگاهی بخشی و انتقال خروجی عملکردها به مردم که بستر ساز آرامش افکار عمومی در مواقع بحران می باشد نمی توان گذر کرد، چه اینکه اگر مردم در جریان تدابیر متخذه و عملکردها قرار می گرفتند، روند مدیریت بحران، تسریع و با هزینه کمتری در ابعاد مادی و معنوی صورت می گرفت.

یقینا، بحران اخیر آخرین مقطع محک شهبازی و همکارانش نیست و عرصه هایی همچون انتخابات و... انرژی کمتری از مدیریت کلان استان نخواهد گرفت.

در این میان، اگر استاندار البرز بدنبال چاره اندیشی در حوزه ارتباطات عمومی و تقویت این حوزه با هدف ارتقاء سطح علمی و بهره گیری از نیروهای متخصص، متعهد و بروز از نظر آکادمیک نباشد،  نمی توان انتظار داشت که مردم در تمیز خط تخریب و ناکارآمد نشان دادن شهبازی از یک سو و مدیریت کارآمد و شفاف نماینده عالی دولت، دچار اشتباه محاسباتی نشوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.