با انتشار آمار بهبود فرصت‌های شغلی در آمریکا که ارزش سهام در بازار وال استریت را بالا برد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت.

بهبود ارزش سهام وال‌استریت، قیمت طلا را کاهش داد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، با انتشار آمار بهبود فرصت‌های شغلی در آمریکا که ارزش سهام در بازار وال استریت را بالا برد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت اما کاهش قیمت این فلز گرانبها با کاهش رشد دستمزدها، محدود بود.

هر اونس طلا با ۴۵ سنت کاهش ۱۲۹۱.۷۶ دلار فروخته شد. قیمت‌ها به کمترین میزان از ۲۵ ژانویه رسید و طی هفته گذشته نیز ۰.۱ درصد کاهش را ثبت کرد.

به دنبال آب و هوای معتدل‌تر که سبب شد تا فعالیت‌های ساخت و ساز بیشتر شود، سرعت استخدام در آمریکا را از کمترین میزان در ۱۷ ماه گذشته در ماه مارس، بیشتر کرد که این امر از نگرانی‌ها در مورد رکود شدید در رشد اقتصادی در سه ماهه نخست کاست و سبب افزایش ارزش سهام در بازار وال استریت شد.

سرگی رائوسکی، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «این ارقام تقریبا خوب است... و به طور اساسی به این معناست که اقتصاد آمریکا به موقع خوب عمل می‌کند و رشد پس از رکودی در سه ماهه نخست، تسریع خواهد شد.»

«تمام اینها برای اقتصاد و بازار اوراق قرضه خوب است اما برای طلا خوب نیست.»

طلا در لحظه انتشار این گزارش، ۰.۶ درصد افت ارزش داشت.

با این حال، طلا برخی از خسارات را جبران کرد، زیرا سرمایه‌گذاران بر جنبه‌های دیگر این گزارش از جمله افزایش آرام تر دستمزدها در ماه مارس و بدتر شدن وضعیت کمبود کارگر، تمرکز کردند.

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز در یادداشتی نوشت: «گزارش فرصت‌های شغلی برای افزایش ارزش بازارهای بورس به بالاترین رقم چند ماه گذشته کافی است اما به اندازه‌ای قوی نیست که دیدگاه تاجران، مبنی بر اینکه فدرال رزرو همچنان برای افزایش نرخ بهره آمریکا صبر خواهد کرد را تغییر دهد.»

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا، خوش‌بینی اطراف توافق تجاری آمریکا و چین است که سبب تقویت دلار شد و این امر احساس ریسک کردن در بازار را بهبود داد.

ذخایر طلای، گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان، در پایین‌ترین سطح از ۱۰ دسامبر قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.