سال جدید هر چقدر برای هواداران پرسپولیس خوش یمن بود، برای استقلالی ها و هواداران شان جالب توجه نبود.شکست در دربی پایتخت و حاشیه‌های نابود کننده پس از شکست مقابل رقیب سنتی و از دست دادن دومین سه امتیاز از بازی‌های لیگ برتر در سال جدید مقابل سایپا شانس قهرمانی را از شاگردان شفر تا حدود زیادی گرفت تا میزان انتقادات از عملکرد کادر فنی آبی پوشان به شکل عجیبی افزایش پیدا کند.

استقلال میان سیل انتقادات و اختلافات

سینا حسینی/ سال جدید هر چقدر برای هواداران پرسپولیس خوش یمن بود، برای استقلالی ها و هواداران شان جالب توجه نبود.شکست در دربی پایتخت و حاشیه‌های نابود کننده پس از شکست مقابل رقیب سنتی و از دست دادن دومین سه امتیاز از بازی‌های لیگ برتر در سال جدید مقابل سایپا شانس قهرمانی را از شاگردان شفر تا حدود زیادی گرفت تا میزان انتقادات از عملکرد کادر فنی آبی پوشان به شکل عجیبی افزایش پیدا کند.

  جدایی رحمتی؟
هواداران استقلال که انتظار چنین تراژدی را نداشتند، پس از شکست مقابل پرسپولیس تیغ انتقادات را بر گردن بازیکنان تیم گذاشتند و با انتقاد صریح از سید مهدی رحمتی، فرشید اسماعیلی و خسرو حیدری به تندی از نقش آفرینی آن‌ها در حوزه فنی انتقاد کردند و خواستار کناره گیری سید مهدی رحمتی شدند. درگیری تند لیدرهای استقلال با مهدی رحمتی پس از بازی مقابل پرسپولیس و انتشار فیلم های این قائله در شبکه های اجتماعی کار را برای مدیران باشگاه استقلال سخت کرد تا حدی که برخی نزدیکان رحمتی اعلام کردند او بزودی از استقلال جدا خواهد شد.
شعارهای هواداران در پایان بازی با پرسپولیس و همچنین سایپا باعث ناراحتی شدید مهدی رحمتی شده و شنیده می‌شود این بازیکن تصمیم گرفته در پایان فصل از استقلال جدا شود. قرارداد رحمتی به پایان رسیده و گفته می‌شود او دوست ندارد با این شرایط فصل آینده در استقلال حضور داشته باشد.

  اخراج باقری و قائدی
همزمان با این انتقادات،انتشار خبری درگیری بازیکنان خارجی و ایرانی در رختکن و به کار رفتن برخی حرفهای نژادپرستانه در رختکن استقلال جنجال موجود در اردوی این تیم را تشدید کرد،هرچند مسئولان باشگاه تلاش کردند با استفاده از فرمول ماست مالی این موضوع را از صدر اخبار جنجالی فوتبال ایران دور کنند اما انتشار زوایای بیشتر از این اتفاقات و البته اخراج فرشید باقری و جریمه مالی فرشید اسماعیلی سبب شد فضا برای مدیریت باشگاه استقلال ملتهب تر شود. در کنار این حواشی خانمان برانداز خبر اخراج مهدی قائدی از سوی وینفرد شفر استقلالی ها را با شوک جدیدی رو به رو کرد. 

  اختلافات مدیریت با شفر
منتقدان تیم مدیریت استقلال با اشاره به حواشی موجود در اردوگاه آبی ها عملکرد امیر حسین فتحی و علی خطیر را به کلی زیر سوال بردند و مدعی شدند تیم مدیریتی استقلال به دلیل اختلاف سلیقه با وینفرد شفر تمایلی به کسب موفقیت این تیم نداشتند از این رو مقابل حواشی موجود به درستی رفتار نکردند.
هواداران استقلال که با شکست برابر پرسپولیس امیدوار بودند در دیدار مقابل سایپا و شکست این تیم دوباره به کورس قهرمانی بازگردند با توقف مقابل شاگردان علی دایی اعتراض خود را علنی تر از هر زمانی کردند تا نشان دهند نسبت به سرنوشت تیم شان بی تفاوت نیستند. با افزایش تنش ها و بالا گرفتن انتقادها هیئت مدیره استقلال جلسه ای فوق العاده تشکیل داد و با برگزاری یک شوی نمایشی خطیر و شفر را به صورت صوری آشتی دادند تا به این ترتیب قدری حواشی تیم را کنترل کنند. آشتی نمایش گونه شفر و خطیر در شرایطی صورت گرفت که ماه‌ها بود این دو در رسانه‌ها علیه یکدیگر موضع می‌گرفتند و مشخص نیست چرا اکنون که استقلال دیگر شانس قهرمانی ندارد، هیئت مدیره تصمیم به آشتی دادن آنها گرفته است.

  آماده باش به مربیان
هرچند مدیران اجرایی استقلال هرگونه تغییر و تحول در ساختار فنی و مدیریتی استقلال را رد می کنند اما شنیده می شود پس از خارج شدن استقلال از کورس قهرمانی برخی مسئولان باشگاه به فکر ایجاد تغییرات در کادر فنی استقلال افتاده اند و گفتگوهایی را با چند گزینه برای جانشینی وینفرد شفر داشته اند. حتی به یکی از مربیان پیشین استقلال گفته اند آماده باشد تا در صورت نیاز روی نیمکت آبی‌ها بنشیند. با این حال بازی با الهلال را به شفر فرصت داده اند تا بتواند نتیجه قابل قبولی کسب کند و استقلال را به لیگ قهرمانان آسیا برگرداند.

  اولتیماتوم به شیر خسته
البته استقلال دیدار برابر سپاهان را هم در پیش دارد که می‌تواند یک بازی سخت و تأثیرگذار برای هر دو تیم باشد. گفته می‌شود اگر قرار باشد تغییراتی در کادر فنی استقلال صورت بگیرد، بعد از بازی با سپاهان خواهد بود. باید دید پیرمرد موسپید آلمانی که فراز و فرود زیادی با استقلال داشته و این تیم را به جایگاهی که هواداران خواسته‌اند نرسانده، همچنان با آبی‌های ایران به کارش ادامه خواهد داد یا در صورت شکست برابر الهلال با نیمکت آبی خداحافظی خواهد کرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.