۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 650635

در پی بارشهای اخیر حجم کنونی آب جمع شده پشت سدهای خراسان رضوی در مجموع به میزان ۱۰ درصد نسبت به پارسال بیشتر شده است.

افزایش حجم آب پشت سدهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی حجم کنونی آب ذخیره شده پشت سدهای خراسان رضوی را ۵۱۱ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: حجم ذخیره آب سدهای استان در زمان مشابه پارسال ۴۱۹ میلیون مترمکعب بود.

محمد علایی افزود: بر این اساس هم اینک ۳۲ درصد مجموع ظرفیت سدها در سطح خراسان رضوی آب دارد و ۶۸ درصد آن هنوز خالی است.

وی گفت: پارسال در همین زمان ۲۲ درصد ظرفیت دریاچه های پشت سدها در استان پر آب و ۸۲ درصد آن خالی بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مجموع توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی است.

علایی از افزایش قابل توجه ورودی آب به سد دوستی در پی بارشهای اخیر نیز خبر داد و افزود: حجم کنونی ذخیره آب سد دوستی ۳۸۸ میلیون مترمکعب است که این میزان پارسال ۳۰۳ میلیون مترمکعب بود.

وی گفت: هم اینک ۳۲ درصد ظرفیت سد دوستی که بین ایران و ترکمنستان مشترک است آب دارد. این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد بود لذا امسال ۱۱ درصد بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: در پی بارشهای رگباری چهار سد شامل دولت آباد در شهرستان چناران، چالیدره در بینالود، کمایستان در شهرستان جغتای و نیز سد فریمان سرریز شده اند.

خراسان رضوی دارای ۲۹ سد در حال بهره برداری در شهرستانهای تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، کلات و فریمان است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.