قزوین_ حسن آصفی گفت: ۶۰۹ نیروی عملیاتی در طرح نوروزی، ارائه خدمت کردند.

 ۶۰۹ نیروی عملیاتی در طرح نوروزی ارائه خدمت کردند

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به آمار امداد و نجات نوروزی اظهار داشت: در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر قزوین، نجاتگران این جمعیت با حضور در ۱۳۵ عملیات امدادی به ۴۹ هزار و ۷۳۴ حادثه دیده خدمات امدادی ارائه دادند که در عملیات های انجام شده، ۶۰۹  نیروی عملیاتی ضمن ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان ۷۸ نفر از مصدومان را به مراکز درمانی منتقل و ۲۲ نفر را درمان سرپایی کردند.

وی افزود: ۲۱۸ تیم عملیاتی از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی حضور داشتند و ماموریت مختلفی توسط این نیروها ۲۸ مورد عملیات رهاسازی توسط انجام شد.

آصفی با بیان اینکه در ایام نوروز،  ۱۶۹ نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره مند شدند، گفت: نجاتگران هلال احمر نیز در این خصوص تلاش کردند و با حضور شبانه روزی در ۱۶ پایگاه ثابت و ۱۰ پایگاه موقت و یک پایگاه کوهستانی با تجهیزات کامل در اجرای طرح امداد نوروزی در خدمت مردم بودند و خدمات رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه برخی از استان های کشور دچار سیل و خسارت های ناشی از آن شدند، نیروهای امدادی از جمله ۲ تیم جستجو و نجات آن است و ۵۲ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۱۰ تیم به همراه تجهیزات تیمی و انفرادی و ۱۳ خودروی امدادی به فرماندهی معاون امداد و نجات استان به لرستان اعزام شدند.

وی در بخش دیگری به ارائه خدمات در پست های سیار وو ثابت هلال احمر اشاره و مطرح کرد: همچنین در این مدت،  ۱۰ هزار و ۹۰۲ نفر به کمپین بهبود رفتارهای ترافیکی برای کاهش تصادف و حوادث جاده ای پیوستند و بیست و چهار هزار و ۷۷۸ نفر از خدمات پستهای ثابت و سیار  این جمعیت استفاده کردند.

آصفی خاطرنشان کرد: بسته هایی نیز بین مسافران نوروزی توزیع شد که از جمله آن می توان به توزیع بیش از ۴۱ هزار بسته آموزشی و فرهنگی شامل سی دی، بروشور و نقشه اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ۴ هزار و ۱۴ نفر از فضای دوستدار کودک جمعیت هلال احمر استفاده کردند و ۱۰ هزار و ۱۸۱ نفر از خدمات ایستگاه های سلامت و ایمنی برپا  شده، بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: خدمات در خیمه نماز هلال احمر نیز به ۴۳۲ نفر ارائه شد.

آصفی مطرح کرد: توزیع بسته های آموزشی و علمی، اجرای طرح فرشتگان رحمت و نیابت و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای مردم سیل زده از جمله برنامه های نوروزی جمعیت هلال احمر استان قزوین بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.