بنا بر گفته یک منبع مطلع در شورای ریاست‌جمهوری لیبی، حمله نیروهای خلیفه حفتر پایتخت این کشور بر اساس دستور عربستان سعودی صورت گرفته است.

شورای ریاست‌جمهوری لیبی: حمله به طرابلس با دستور عربستان سعودی صورت می‌گیرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک منبع مطلع در شورای ریاست جمهوری لیبی اعلام کرد حمله نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس، پایتخت این کشور، بر اساس دستور و با هماهنگی عربستان سعودی صورت می‌گیرد و حفتر از حمایت گسترده مالی عربستان در این عملیات برخوردار است.

پیش از این فائز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری و نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی، در سخنانی درباره تحولات و درگیری‌های اخیر در طرابلس گفت: ما با سازمان ملل متحد برای حمایت از کنفرانس ملی لیبی همکاری زیادی داشتیم و مذاکرات و گفتگوهای خوبی با همه طرف‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با لیبی برگزار و تلاش کردیم کشوری مدنی و دموکراتیک بسازیم و صلح و آشتی داخلی را میان همه گروه‌های تشکیل دهنده جامعه لیبی برقرار کنیم.

او افزود: جامعه بین‌المللی باید بین کسانی که می‌خواهند کشور را به طرف جنگ سوق دهند و کسانی که به دنبال گسترش دموکراسی هستند تفاوت قائل شود. کشورهایی که از خلیفه حفتر حمایت می‌کنند باید هر چه سریعتر این حمایت خود را متوقف کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.