از اداره منابع آب شهرستان سرخس تا صبح امروز ۱۸ فروردین ماه ۹۸ حجم آب سد دوستی سرخس به ۳۹۴ میلیون و ۳۸۶ هزار متر مکعب رسیده که نشان می دهد بخش زیادی از حجم این سد هنوز خالی است.

خبر سرریز شدن «سد دوستی سرخس» واقعیت ندارد!

به گزارش قدس آنلاین، از اداره منابع آب شهرستان سرخس تا صبح امروز ۱۸ فروردین ماه ۹۸، حجم آب سد دوستی سرخس به ۳۹۴ میلیون و ۳۸۶ هزار متر مکعب رسیده که نشان می دهد بخش زیادی از حجم این سد هنوز خالی است.
 با توجه به اینکه حجم کل مخزن سد دوستی سرخس یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب است، بنابراین هم‌اکنون بخش زیادی از حجم سد هنوز خالی بوده و اخباری که شب گذشته مبنی بر سرریز شدن این سد در برخی رسانه‌های استان منتشر شده کذب محض بوده و واقعیت ندارد.
تراز آب سد دوستی سرخس (ارتفاع آب) هم اکنون، ۵۱ متر و ۳۶ سانتی متر، کل حجم آب سد تا صبح امروز ۱۸ فروردین ماه ۳۹۴ میلیون و ۳۸۶ هزار متر مکعب و ورودی آب از سمت افغانستان و حوزه‌های داخلی ۷۲ متر مکعب در ثانیه است؛ در حال حاضر ۶۰ درصد حجم سد دوستی سرخس خالی است.
 سد دوستی در مرز ایران و ترکمنستان و بر روی رودخانه مرزی هریرود در ۷۵ کیلومتری شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوی احداث شده‌ است؛ این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۷۸ متر و طول تاج ۶۵۰ متر بوده و مخزن آن دارای گنجایش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب است.
منبع:نسیم سرخس
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.