خراسان شمالی- حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: بیشترین آسیب‌های وارده سیل به مساجد روستاهای استان به دلیل بافت قدیمی آنها وارد آمده است.

سیل ۳۰میلیارد ریال به مساجد خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، بارش باران و وقوع سیل ۳۰ میلیارد ریال به مساجد و بقاع متبرکه امامزادگان این استان خسارت وارد کرده است.

وی اظهار داشت: بارش باران باعث وارد آمدن خسارت به ۲۸ مسجد و حسینیه و پنج بقعه متبرکه امام زادگان در این استان شد.

وی افزود: از مجموع خسارات وارده بیشترین آنها در بجنورد با ۲۰ میلیارد ریال و شیروان با چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

حجت الاسلام آسوده گفت: آسیب های وارده به مساجد و حسینیه ها و امام زادگان از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد برآورد شده که به صورت ریزش سقف، دیوار و تخریب سرویس بهداشتی و نفوذ آب به داخل بوده است.

وی افزود: این آسیب ها به جز در شهرستان اسفراین در تمامی شهرستان های استان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: بیشترین آسیب های وارده به مساجد روستاهای استان به دلیل بافت قدیمی آنها وارد آمده است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن بیشتر امام زاده ها در فضاهای مرتفع آسیب وارده به آنها بیشتر از ناحیه بارندگی ها بوده و سیلاب خسارتی به این بخش ها وارد نکرده است.

حجت الاسلام آسوده گفت: در این راستا فقط آرامگاه پنج امام زاده استان دچار خسارت هایی از قبیل تخریب دیوار و سقف شدند که مجموع خسارت وارده به آنها کمتر از یک میلیارد ریال بوده است.

خراسان شمالی دارای ۱۶۸ بقعه متبرکه و حدود یک هزار و ۵۰۰ مسجد، تکیه و حسینیه است.

خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۹ رقبه دارد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.