برخی رسانه‌های غربی خبر دادند که احتمالاً آمریکا تا روز دوشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد. علی نجفی خوشرودی در واکنش به این خبر گفت: دولت آمریکا باید هوشیارتر از این باشد که با فرافکنی‌های رژیم صهیونیستی تحت تاثیر قرار بگیرد. نتانیاهو و رژیم صهیونیستی باید بدانند که اقدامات ضد ایرانی آنها راه به جایی نخواهد برد و قطعاً نظام تدابیر خود را در این باره خواهد اندیشید.

نظام تدابیر لازم درباره اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه را خواهد اندیشید

به گزارش خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، روز جمعه روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت ترامپ در تلاش برای تشدید فشار به ایران و بازداشتن شرکت‌های خارجی از تجارت با ایران، قصد دارد سپاه را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز یکشنبه در پیامی توییتری به این خبر واکنش نشان داده و نوشت: «کسانی که نتانیاهو را در وهله نخست قرار می‌دهند و از مدت‌ها پیش با اشتیاق برای تروریستی اعلام کردن سپاه تلاش کرده‌اند، کاملا از تبعاتی که این کار برای نیروهای ایالات متحده در این منطقه دارد، مطلعند. در حقیقت، آن‌ها می‌خواهند به نمایندگی از او (نتانیاهو) ایالات متحده را به یک باتلاق بکشانند.»

وزیر امور خارجه افزود: «بهتر است تا دونالد ترامپ این را بداند، تا به فاجعه‌ای دیگر برای ایالات متحده کشیده نشود.»

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان به حمایت‌های مالی «شلدون ادلسون» سرمایه‌دار معروف حامی رژیم صهیونیستی از ترامپ نیز اشاره کرده است.

رسانه های غربی خبر داده‌اند که احتمالا آمریکا تا روز دوشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد. این اقدام در واقع به نوعی ادامه دهنده و تکمیل کننده تحریم هایی همچون قانون کاتسا است که به سرکردگی آمریکا و با تحرکات رژیم صهیونیستی علیه سپاه پاسداران صورت گرفت.

در همین راستا، بسیاری از مقامات نظامی و مسئولان کشورمان به این خبر واکنش نشان داده و اذعان کردند که این اقدام احتمالی آمریکا بی پاسخ نمی ماند و جمهوری اسلامی ایران نیز با این اقدام مقابله خواهد کرد.

همچنین حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز از تدوین طرح دوفوریتی مجلس برای حمایت از سپاه پاسداران خبر داد و گفت: اگر آمریکایی‌ها سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار دهند، ارتش آنها را در لیست تروریستی قرار می‌دهیم.

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره تلاش گروه‌های حامی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن آمریکا به قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، اظهار داشت: دولت آمریکا باید هوشیارتر از این باشد که با هدایت و فرافکنی های مقامات رژیم صهیونیستی که خودش اساسا با حقوق بشر میانه ای ندارد، تحت تاثیر قرار بگیرد و سپاه پاسداران را به عنوان گروه تروریستی اعلام کند.

وی افزود: نتانیاهو و رژیم صهیونیستی باید بدانند که القائات نابجا و اقدامات ضد ایرانی آنها  راه به جایی نخواهد برد زیرا افکار عمومی دنیا، دشمنان واقعی صلح و ثبات جهانی را به خوبی می شناسند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی برای مقابله با توطئه دولت های غربی گفت: در حال حاضر کشور با شرایط جدیدی مواجه شده اما قطعا نظام نیز برای هر شرایطی آماده است و تدابیر خود را خواهد اندیشید. مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به موضوع تحریم ها و اقدامات خصمانه علیه سپاه پاسداران حساسیت ویژه ای دارد و جلسات مختلفی هم در مجلس و کمیسیون امنیت ملی برای بررسی موضوع برگزار می شود. گرچه تهدیدات و فشارهای آمریکا تازگی ندارد اما امیدواریم با تلاش و هماهنگی بین قوا و دستگاه های مسئول بتوانیم از سد چنین تهدیداتی عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.