نماینده مردم تهران گفت: رئیس‌جمهور در قالب نامه‌ای دستور برداشت ۲میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به‌اذن رهبری را صادر کرده تا این مبلغ هرچه سریعتر به مناطق سیل‌زده اختصاص یابد.

دستور روحانی برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت کمک به سیل‌زدگان

به گزارش قدس آنلاین، سیده فاطمه ذوالقدر در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۹ فروردین) پارلمان در جمع خبرنگاران بر لزوم پایبندی عملی مسئولان و جریان‌های سیاسی به همبستگی و همدلی برای بهبود کمی و کیفی امدادرسانی به مناطق سیل‌زده تأکید کرد و گفت: درست است که نقایص و کاستی‌ها در امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده زیاد است اما همان‌طور که در دوران دفاع مقدس با همدلی، اتحاد و انسجام توانستیم بر شرایط سخت اقتصادی و ویرانی‌های ناشی از ۸ سال جنگ تحمیلی فائق آییم، در شرایط فعلی نیز می‌توان با تکیه بر داشته‌های اخلاقی و معنوی و تجربیات دفاع مقدس، شرایط خاص و ویژه سیل را به‌خوبی مدیریت کرد و بر مشکلات و ویرانی‌ها فائق آمد.

وی افزود: به‌یقین در سایه اتحاد و همدلی نابسامانی‌ها و کاستی‌ها کم‌رنگ‌تر می‌شود و شکاف و اختلاف بین مسئولان اجرایی، نظامی و امدادی کمتر می‌شود، همه دستگاه‌ها در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان کشور هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار برآورد خسارت‌های ناشی از سیل توسط دستگاه‌های محلی و استانی و انتقال آن به مدیران ارشد اجرایی شد و گفت: باید راه‌های جبران مادی و معنوی خسارت‌ها با همفکری مسئولان ارشد نظام در قوای سه‌گانه تدبیر شود.

ذوالقدر اضافه کرد: بودجه ۹۸ در تخصیص صددرصدی مشکل دارد، بودجه ستاد مدیریت بحران کشور نیز به‌حدی ناچیز است که نمی‌تواند کمک شایانی به سیل‌زدگان و زیربناهای ویران‌شده مناطق سیل‌زده داشته باشد، به همین دلیل باید از طریق خلق منابع درآمدی جدید، فکری برای جبران خسارت‌های سنگین به‌جامانده از سیل بکنیم.

وی تصریح کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی به‌اذن رهبری، انتشار و فروش اوراق مشارکت و اختصاص خط اعتباری به بانک‌های عامل را از جمله پیشنهاداتش برای تأمین بودجه مورد نیاز دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برآوردهای اولیه، حجم خسارت‌های سیل نوروزی تا این لحظه بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ممکن است افزایش داشته باشد.

ذوالقدر افزود: اولویت در بازسازی‌ها و اختصاص بودجه‌ها براساس اولویت‌ها در مناطق سیل‌زده باید مدنظر مسئولان باشد تا بازسازی‌ها براساس شدت و ضعف ویرانی‌ها و خسارت‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور در قالب نامه‌ای، دستور برداشت ۲ میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به‌اذن رهبری را که معادل ریالی آن با توجه به نوسانات نرخ ارز حدود ۲۷هزار میلیارد تومان است صادر کرده تا این مبلغ هرچه سریعتر به مناطق سیل‌زده اختصاص یابد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ثبت اطلاعات خانواده‌های سیل‌زده همزمان با برآورد خسارت‌ها و لطمات مادی به منازل و دارایی‌های آنان باید مورد توجه مسئولان اجرایی قرار بگیرد تا بودجه‌های اختصاص‌یافته مستقیماً و بدون واسطه به دست خسارت‌دیدگان برسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.