دبیر ستاد خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۲۰ هزار عمل جراحی در ایام تعطیلات نوروزی در خراسان رضوی انجام شده است.

انجام ۲۰ هزار عمل جراحی در نوروز/تمامی بیمارستان ها فعال بودند

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر سید مرتضی احتشام فر دوشنبه ظهر در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در ایام نوروز تمامی بیمارستان‌های استان فعال بوده و از ۶۶ هزار و ۷۸۵ مورد بستری در مشهد مقدس، ۱۴ هزار و ۵۵۱ نفر را زائران و دو هزار و ۳۴۱ نفر اتباع خارجی بودند.

وی افزود: از ابتدای فعالیت ستاد خدمات سفر تا هفدهم فروردین ماه ۲۰۰ هزار و ۹۵ نفر به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند همچنین در این مدت ۹۹ هزار و ۹۶۸ نفر نیز در مراکز درمانی بستری و بیش از ۲۰ هزار عمل جراحی نیز انجام شده است.

دبیر ستاد خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این مدت بیش از ۶ هزار زایمان در بیمارستان‌ها انجام و بیش از ۲۴۷ هزار نفر نیز به مراکز درمانگاهی مراجعه کرده‌اند و مشهد بیشترین حجم ارائه خدمات را داشته است. در این مدت ۱۵ هزار و ۲۵۳ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی مشهد انجام شده است که از این تعداد دو هزار و ۶۱۳ مورد عمل جراحی بر روی زائران و ۶۳۶ مورد نیز عمل جراحی بر روی اتباع خارجی انجام شده است.

دکتر احتشام فر تصریح کرد: در ایام نوروز دو هزار و ۳۰۹ عمل سزارین و ۴ هزار و۶۲ مورد زایمان طبیعی در استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز ۶۸ بیمارستان با حدود ده هزار تخت در استان فعال بود که ۳۶ بیمارستان آن با ۶ هزار و ۴۵۸ تخت بستری در مشهد دایر بوده است و همچنین ۵۳ مرکز دیالیز در سطح استان نیز فعال بوده است.

دبیر ستاد خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶ هزار و ۳۹۳ جراحی اورژانسی در بیمارستانها و مراکز درمانی انجام شده است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.