سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی به تشریح اقدامات انجام شده در استان‌های لرستان، خراسان شمالی، مازندران، گلستان و خوزستان پس از سیل و آبگرفتگی پرداخت و گفت: بیش از ۳۰۰ گروه از خادمیاران جهادی تخصصی در مدت ۱۲ روز برای کمک و امدادرسانی به مناطق سیل زده کشور اعزام شده‌اند.

اقدامات جهادی آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده کشور

به گزارش قدس آنلاین، حامد صادقی با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در استان لرستان، تصریح کرد: از زمان وقوع سیلاب تاکنون با اعزام و سازماندهی بیش از ۲۰ گروه جهادی خدمات مختلفی به مردم این منطقه ارائه شده که طی آن ۴ آشپرخانه سیار به ظرفیت پخت روزانه ۱۰ هزار وعده غذایی و احداث نانوایی مکانیزه در پلدختر با همراهی کمک‌های مردمی انجام شده است.

وی عنوان کرد: خرید ۱۰ دستگاه کف کش و لجن کش، تهیه ۳۵۰ بسته سبد کالا جهت توزیع بین خانواده‌های محروم سیل زده، ارسال ۶ تن برنج، توزیع ۱۲۱ رأس گوشت گوسفند عقیقه، ارسال ۳۰ عدد پتو و زیر انداز، ارسال ۲ هزار بطری آب معدنی و ... از دیگر اقدامات انجام شده در استان لرستان است.

صادقی اضافه کرد: همچنین در مناطق پلدختر، نورآباد و خرم آباد آشپزخانه‌هایی ایجاد شده که در هر وعده غذایی بین ۶ تا ۱۰ هزار غذا طبخ و توزیع می‌کنند.

* اعزام ۱۴ گروه جهادی امدادرسان به استان گلستان

وی در ادامه درباره اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهار کرد: خرید و تحویل ۲۰ دستگاه لجن‌کش و کف‌کش، خرید تجهیزات جهت لایروبی منازل حادثه دیدگان آق قلا، توزیع گوشت گوسفند عقیقه به تعداد ۱۴۵ رأس و اهدای بسته حمایتی به مادران باردار از جمله این خدمات بوده است.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی با اشاره به اینکه امکانات و ظرفیت‌های این آستان به منظور کمک و امدادرسانی به مردم سیل زده استان گلستان به کار گرفته شده، افزود: تاکنون ۴ گروه جهادی امدادرسان به مناطق سیل‌زده آق‌قلا جهت لایروبی منازل و امدادرسانی به حادثه دیدگان و ۱۰ گروه جهادی جهت ارائه خدمات تبلیغی- فرهنگی ویژه کودکان در کمپ‌های اسکان موقت اعزام شده است.

وی گفت: پخت روزانه ۱۴ هزار غذای گرم و احداث نانوایی سیار با پخت روزانه ۱۴ هزار قرص نان در آق قلا از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت اماکن متبرکه آستان قدس، بنیاد کرامت و دفتر نمایندگی استان در حال انجام است.

صادقی ادامه داد: با برپایی ایستگاه صلواتی آستان قدس رضوی در شهرستان آق‌قلا، بیش از ۲۴ هزار پرس پذیرایی شامل آش، شله‌زرد، فرنی، سوپ، چایی و ... طی ۸ روز میان مردم توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، ۱۰ شناور در منطقه گمیشان و ۳ شناور در آق قلا به مدت ۱۰ روز جهت انتقال اهالی بومی ارسال شده است؛ همچنین ۱۰ منبع آب جهت تأمین آب شرب اهالی منطقه خریداری و نصب شده و با حمایت خیرین بیش از ۵۴۰ تخته فرش به ۵۰۰ خانوار و ۴۰ زوج جوان اهدا شده است.

صادقی با بیان اینکه ۲۰ پزشک توسط بنیاد سلامت آستان قدس رضوی به استان گلستان اعزام شده است، تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تجهیزات پزشکی و دارو و شیر خشک توسط بنیاد سلامت تهیه و به منطقه ارسال شده است.

* تأمین لوازم ضروری خانواده‌های محروم سیل‌زده

وی به ارتباط مؤثر و هم‌افزایی دفاتر نمایندگی آستان قدس با مسئولان بومی بویژه ائمه ‌جماعت در استان مازندران اشاره کرد و در رابطه با اقدامات آستان قدس در این استان گفت: توزیع گوشت گوسفند عقیقه به تعداد ۹۰ رأس، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل زده، تأمین لوازم ضروری خانواده‌های محروم سیل زده، خرید ۱۵ لجن کش برای کمک به سیل زدگان، تهیه سبد کالا جهت توزیع بین خانواده‌های محروم سیل زده از جمله خدماتی است که در این منطقه ارائه شده است.

صادقی همچنین به اقدامات انجام شده پس از سیل در استان خراسان شمالی پرداخت و گفت: خرید ۵۰۰ بسته ارزاق شامل برنج، روغن، تن ماهی، ماکارونی و لوبیا برای سیل زدگان استان و توزیع توسط دفتر نمایندگی، توزیع ۵ تن برنج جهت تهیه غذای گرم، خرید بیش از ۳ تن پلاستیک برای ۱۴۰ خانواده سیل زده و توزیع آن توسط دفتر نمایندگی و کمک به اعزام ۱۰ گروه جهادی در این استان انجام شده است.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در استان خوزستان نیز ۱۳۸ رأس گوشت گوسفند عقیقه توزیع شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.