البرز- حسن سعیدی باشسیز گفت: شورای اسلامی شهر فردیس درحالی فعالیت خود را آغاز کرد که شهر فردیس با انبوهی از مشکلات و کمبودها مواجه بود.

کمبود سرانه‌ها میراث شهرداری فردیس پـس از جدایی از کرج

حسن سعیدی باشسیز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: باتوجه به اینکه سیستم مدیریت شهری تجربه نخست فعالیت مستقل خود را سپری می کرد با مشکلات عدیده ای در زمینه کمبود فضاهای زیرساختی شهری و سرانه های ساختاری در شهر نیز مواجه بود و میزان این کمبود سرانه ها فاصله زیادی با استاندارد کشوری دارد.

وی افزود:  این در حالی است که در گذشته شهر فردیس درآمدهای بسیاری برای شهرداری مرکزی کرج به همراه داشته است اما متأسفانه اجرای پروژه های عمرانی در چندین سال متمادی قبل از انتزاع مغفول مانده و بعضا بصورت نیمه کاره رها شده، از این میان میتوان به پروژه بلوار شهدای اقتدار و پارکینگ طبقاتی فلکه چهارم فردیس میتوان اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون این مجموعه گفت: اختلاف نظر در همه مجامع وجود دارد و این امری طبیعی است اما ضمن در نظر گرفتن انتظارات و توقعات شهروندان و وضعیت شهر می بایست هرچه سریع تر به اتفاق نظر رسید و برنامه ریزی برای مدیریت شهری در جهت توسعه و پیشرفت شهر را که از مهمترین الزامات مدیریت شهری میباشد را ترسیم و تدوین نمود.

سعیدی باشسیز تصریح کرد: خوشبختانه حواشی و اختلاف ها در شورای اسلامی شهر فردیس تقریبابه کاهش یافته و تمامی اعضا برای تحقق اهداف واحد تلاش می کنند.

وی سال ۹۸ را بهار پروژه های عمرانی در فردیس دانست و گفت: سال جاری به دلیل موانع و نیز مشکلات بسیاری از طرح های عمرانی بدون سرانجام ماند این در حالی است که سال جدید هیچ گونه توجیهی قابل پذیرش نبوده و شهرداری باید تمام توان خود را جهت پیگیری و تقویت بدنه شهرداری در حوزه اجرا و اتمام طرح های عمرانی نیمه کاره و استارت پرژه های شاخص به کار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به اهمیت حضور افراد متخصص در بدنه شهرداری گفت: کمبود نیروی کار متخصص کافی در بدنه شهرداری موجب کم تحرکی این سیستم در فردیس شده است و انتظار ما در رابطه با چابک سازی شهرداری برآورده نشده این در حالی است که باتوجه به شرایط موجود وبرخی حاشیه های ایجاد شده در سیستم مدیریت شهری طی ماه های گذشته کمتر متخصصی انگیزه به حضور وفعالیت در این شهر را دارد که باید این نگاه و رویکرد را تغییر دهیم و شرایطی مناسب و جوی آرام ایجاد کنیم.

سعیدی باشسیز تصریح کرد: از شهردار انتظار داریم در سال جدید نیروهای متخصص بیشتری را برای پر کردن خلأ های مدیریتی و اجرایی به بدنه شهرداری تزریق کند و این اطمینان را داریم که باتوجه به اتفاق نظر ایجاد شده سیستم شهرداری با آسودگی خاطر به پیگیری امور محول شده بپردازد.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس تصریح کرد: از شهرداری انتظار می رود تا تمام توان خود را جهت رفع مشکلات شهر و اجرای پروژه های کلان و شاخص عمرانی بکار گرفته و این امر با بودجه و درآمد فعلی و شرایط اقتصادی کشور و تورم های شدید محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست ها بارگذاری در زمین های شهرداری و تخصیص امتیازهای مناسب برای فعال کردن بخش مشارکت های بخش خصوصی است که با این امر میتوانیم در احداث ساختمان ها سریع تر به سرانجامی موفق برسیم.

سعیدی باشسیز با بیان اینکه برخی نواقص و مشکلات از خارج از فضای شهر تحمیل شده است و هنوز مشکلاتی از قبیل نداشتن حریم کافی و تخصصی نبودن خط محدوده در انتزاع گفت: فردیس علیرغم این که سال ها در قالب شهرداری منطقه ۳ و۱۰ برای کرج درآمدزایی کرده اما شهرداری کرج پس از انتزاع فردیس قصد واگذاری تجهیزات فرسوده ای و ناکارآمد را به این شهر داشته وآنچه حق و سهم واقعی شهر نیم میلیونی فردیس بوده را برای ما در نظر نگرفته است و انگیزه لازم در مدیران شهری کرج برای انتزاع عادلانه وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس با بیان اینکه سیستم مدیریت شهری فردیس  همواره بدنبال ایجاد تعامل با مجموعه مدیریت شهری کرج بوده و در این خصوص جلساتی هم برگزار شده گفت: از شهرداری کرج انتظار داریم تعاملات به مراتب عمیق تری را با شهرداری فردیس برقرار کند و در خصوص انتقال اسناد اراضی و اموال منقول و غیرمنقول و سهم مردم فردیس در تجهیزات را با اقداماتی موثر به مرحله انجام برساند و این بلاتکلیفی مرتفع شود  این در حالی است که شورای اسلامی شهر فردیس همواره پیگیر این موضوع است.

سعیدی باشسیز در خصوص لزوم اجرای طرح های جامع عمرانی در فردیس گفت: پروژه هایی نظیر احداث کمربندی های شهر و احداث پارکینگ های طبقاتی و تقویت ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری برای کاهش معضل ترافیک و ساخت سرای محله و پارک های محله ای و منطقه ای ونوسازی و بهسازی معابر های فرسوده سطح شهر و و بازآفرینی و باز زنده سازی فضاهای مرده شهری و بهبود و ساماندهی سیما و منظر شهری از دغدغه های ما در مدیریت شهری و شورا است و محقق شدن این طرح ها وبرنامه های عمرانی از انتظارات ما برای توسعه شهری پایدار و زیست پذیر بوده که ریل گذاری مناسب برای جذب بودجه این طرح ها در بودجه سال ۹۸ در حال تدوین و بررسی است اما فردیس بیش از آن ها نیازمند افزایش درآمد پایدار برای دستیابی به اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود باید بدنبال ایجاد درآمد پایدار باشیم و این اطمینان را داریم که با همدلی و اتفاق نظر می توان با تدوین و تبیین راهکارهای ممکن و عملی، بسوی تحقق پروژه های کلان گام برداشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.