۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 651219

یک مقام آمریکایی می‌گوید قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی این کشور به معنی تلاش واشنگتن برای جنگ با ایران نیست.

مقام آمریکایی: دنبال جنگ با ایران نیستیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد این کشور نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» تلاش کرد از ابعاد نظامی این تصمیم بکاهد.

بنا بر این گزارش، مقام‌های آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گفته‌اند تروریستی اعلام کردن سپاه به این معنی نیست که ارتش ایالات متحده با سپاه مانند «القاعده» یا «داعش» برخورد می‌کند.

یک مقام آمریکایی با بیان اینکه ارتش این کشور دستوری برای برخورد نظامی با نیروهای ایرانی دریافت نکرده، گفته است: «این به معنی جنگ با ایران یا کشتن گروهی از ایرانی‌ها نیست. به هیچ‌وجه نیست.»

شب گذشته «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم در پاسخ به سؤال شبکه «فاکس نیوز» در مورد اینکه آیا از این پس واشنگتن به دنبال ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خواهد بود، از پاسخ صریح به این سؤال طفره رفت و صرفا گفت واشنگتن تلاش خواهد کرد تا «تهدید» ایران را کاهش داده و سپاه را تضعیف کند.

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اینکه عمده تبعات و تحریم‌های ناشی از تصمیم تازه آمریکا، پیش از این هم در قالب قوانین دیگر ایالات متحده علیه سپاه اعمال می‌شده، به نقل از کارشناسان این تصمیم را «نمادین» و «دارای انگیزه‌های داخلی» توصیف کرده و نوشته است که آمریکا بیش از هر چیز تلاش می‌کند طرف‌های خارجی را از تجارت با ایران بترساند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.