اگرچه ترامپ در یک اقدام مضحک سپاه را وارد فهرست تروریستی آمریکا کرد، اما بسیاری از کارشناسان بین‌الملل این کار را نشانه ضعف این کشور می‌دانند؛ چون نشان می‌دهد که عملاً کار چندانی از او ساخته نیست و به همین دلیل می‌کوشد با مانورهای تبلیغاتی و اقدامات بدون پشتوانه، عملیات روانی انجام داده و نشان دهد که مشغول فعالیت علیه ایران است.

مجلس به رنگ سبز پاسداری

مسعود بصیری/

اگرچه ترامپ در یک اقدام مضحک سپاه را وارد فهرست تروریستی آمریکا کرد، اما بسیاری از کارشناسان بین‌الملل این کار را نشانه ضعف این کشور می‌دانند؛ چون نشان می‌دهد که عملاً کار چندانی از او ساخته نیست و به همین دلیل می‌کوشد با مانورهای تبلیغاتی و اقدامات بدون پشتوانه، عملیات روانی انجام داده و نشان دهد که مشغول فعالیت علیه ایران است.

در کشور ما هم این اقدام او با واکنش گسترده همه جناح‌ها و گروه‌های داخلی قرار گرفت و نه تنها کاربران در فضای مجازی با هشتک‌های مختلف علاقه و همراهی خود را با سپاه فریاد زدند، بلکه در مجلس شورای اسلامی هم نمایندگان مختلف با پوشیدن لباس سپاه تصریح کردند که گرایش سیاسی آن‌ها تأثیری در نگاهشان به سپاه نداشته و به هرترتیب از این نهاد مصرح در قانون اساسی حمایت کرده و اجازه نخواهند داد دشمنان به سمت آن هجوم بیاورند یا با بازی‌های روانی، اتحاد مردم کشور را هدف قرار دهند.

سپاه بزرگ‌ترین مبارزات را با تروریست‌ها داشته است

علی قربانی، نماینده مردم بجنورد در این باره گفت: دولت نابخرد ترامپ، یک سازمان مردمی و نهاد انقلابی که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در حال مبارزه با تروریست در داخل و خارج کشور بوده است و بزرگ‌ترین مبارزات را با تروریست‌ها انجام داده را تروریست خواند.

وی ادامه داد: این روزها با توجه به مشکلاتی که پس از درگیری مردم کشور براثر سیل رخ داده است، نیروهای سپاه به عنوان یک نیروی مردمی در حال خدمات‌رسانی به مردم سیل زده کشور هستند و این اقدام آمریکا نشان از استیصال این کشور دارد.

رضا کریمی، نماینده مردم اردبیل هم گفت: این اقدام نشانگر عمق‌کینه‌ورزی، جهالت این رژیم و دولت آمریکا و ترامپ نادان است.

 وی افزود: با توجه به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با تمامی تحرکات آمریکا در منطقه به خوبی مقابله کرده و تحرکات دشمن را درهم کوبیده است، بنابراین این اقدام و حماقت آمریکاییها مؤید عصبانیت دشمن نادان و ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

این نماینده مجلس بیان کرد: خوش رفتاری دولت آمریکا نسبت به نتانیاهو و رژیم صهیونیستی نشان از حقارت وجهالت این دولت دارد وامروز بیش از پیش آمریکا منزوی‌تر از روزهای دیگر خواهد شد.

در همه تحریم‌ها همدل هستیم

فریده اولاد قباد، نماینده مردم تهران هم در نطق میان دستور خود در صحن علنی در واکنش به اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: فراکسیون زنان این اقدام رئیس جمهور آمریکا علیه نیروی رسمی کشور و تصمیم سردمداران کاخ سفید را محکوم می‌کند و آن را مغایر با قواعد و حقوق بین‌المللی می‌داند.

وی افزود: نیروهای سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس با حداقل امکانات و تجهیزات جنگی جنگیدند و یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند. سپاه برخاسته از متن مردم است و مردم ایران را به عنوان پشتوانه خود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: امروز نمایندگان همصدا با سپاه لباس سبز پوشیدند؛ زیرا سپاه میراث شهدای جنگ تحمیلی است و نمایندگان همصدا با یکدیگر این را به کشورهای دنیا و ترامپ نشان دادند که همان طور که در هشت سال جنگ با هم همدل بودیم در همه تحریم‌ها هم همدل هستیم.

وی اظهار داشت: ما آمریکا را فرمانده تروریسم و حمایت کننده نیروهای داعش و تکفیری می‌دانیم. رسالت سپاه دفاع از سرزمین ایران، حفظ و حراست از مرزهای کشور و دفاع از مظلومان جهان بوده و وظایف آن در قانون اساسی مشخص است.

همصدا با سپاه

دیروز همه نمایندگان همصدا از سپاه حمایت کردند. آن‌ها با پوشیدن لباس سپاه همراهی خود را با این نهاد مقدس اعلام کردن و حتی وزیر دفاع هم دیروز با لباس پاسداری در جلسه علنی مجلس حاضر شد. همچنین نمایندگان اقلیت‌های دینی هم با صدور بیانیه‌ای بر حمایت از سپاه تأکید کردند.

همچنین دیروز عصر دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان با ۱۸۹ رأی موافق، دو رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس با این دو فوریت موافقت کردند و پس از تصویب فریاد «مرگ بر آمریکا» را سر دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب این فوریت گفت که کمیسیون امنیت ملی این طرح را مورد بررسی قرار دهد و طرح سه فوریتی دیگری که در این رابطه وجود دارد را در آن ادغام کند. گفته می‌شود جزئیات این طرح هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما نمایندگان تأکید دارند تمام نیروهای آمریکا حاضر در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام باید تروریست محسوب شوند.

احمد امیرآبادی در این خصوص اظهار داشت: طرح سه فوریتی از سوی فراکسیون امید مجلس تهیه شده که در آن ما این حق را به نیروهای مسلح تمام کشورهای دنیا بویژه ارتش‌های آزادیبخش و جهادی دادیم تا در برخورد با نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، ایالات متحده و در غرب آسیا اقدام متقابل نظامی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: همچنین براساس این طرح سه فوریتی، در صورت دستگیری این افراد، آن‌ها را جهت محاکمه به جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند.

وی گفت: این طرح سه فوریتی از سوی فراکسیون امید تهیه شده که به امضای بیش از ۲۰۰ نماینده رسیده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز طرح دو فوریتی در محکومیت اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران تهیه کردند که این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: در این طرح دو فوریتی دولت آمریکا را حامی تروریست و نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا را تروریست و پایگاه‌هایی که در منطقه دارند را به عنوان پایگاه‌های تروریستی می‌شناسیم.

این مقابله ایران و آمریکا اگرچه پیش از این هم سابقه داشته، اما کاملاً مشخص است که آمریکا دیگر توان کافی برای اقدامات اساسی را ندارد. آن‌ها تلاش داشتند تا فروش نفت ایران به صفر برسد و کاهش ارزش پول ما سبب اختلافات و اعتراض‌های داخلی شود. اما هیچ کدام از این‌ها اتفاق نیفتاد و از سوی دیگر تلاش آن‌ها برای ایجاد یک تابستان داغ نیز ناکام ماند و کشور با آرامش سال گذشته را پایان داد و امروز واشنگتن از سرناچاری دست به اقداماتی می‌زند که تنها کارکرد روانی دارد که البته این کارکرد هم دیگر مثل گذشته اثر نداشته و اتحاد مردم در برابر اقدامات این کشور را افزایش چشمگیری داده تا آنجا که در نظرسنجی‌ها میزان نفرت از آمریکا بشدت افزایش یافته و مردم آن را دشمن اصلی خود می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.