۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 651269

اتحادی که اتحادیه اروپا را میلرزاند پوپولیســم یک رویکرد به دولت داری است که بر پایه وعده‌های بزرگی استوار است که امکان برآورده شدن آنها وجود ندارد. مشهودترین نمونه‌های آن در تاریخ از سال ۱۹۴۵ تاکنون بیشتر در آمریکای لاتین قابل مشاهده بوده اند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اتحادی که اتحادیه اروپا را میلرزاند پوپولیســم یک رویکرد به دولت داری است که بر پایه وعده‌های بزرگی استوار است که امکان برآورده شدن آنها وجود ندارد. مشهودترین نمونه‌های آن در تاریخ از سال  ۱۹۴۵ تاکنون بیشتر در آمریکای لاتین قابل مشاهده بوده اند.

 همواره افرادی بوده‌اند که مدعی شده‌اند منابعی جدید برای یک معجزه اقتصادی کشف کرده‌اند، اما پایان همیشه یکسان بوده و این وعده‌ها همواره به نوعی بحران و فاجعه ختم شده است.

پوپولیسم امروز دوباره در حال قدرت گرفتن است، روز گذشته «متئو سالوینی» وزیر کشور ایتالیا طرح تشکیل ائتلافی از ملی گرایان راست تندروی پوپولیست در اروپا با هدف ایجاد تغییراتی اساسی در اتحادیه اروپا را اعالم کرد.

 تحلیلگران میگویند اعلام طرح تشکیل ائتلافی از احزاب راست تندروی پوپولیست در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا، زنگ خطر را در خصوص تندروی‌های سیاســی بیش از پیش در این قاره به صدا درآورده است.

 احزاب راستگرای پوپولیست اروپا اکنون به سه گروه یا ائتلاف تقسیم شده اند: ائتالف »اروپای ملل و آزادی» متشــکل از حزب لیگ ایتالیا، حزب اتحاد ملی فرانسه، حزب آزادی اتریش و حزب آزادی هلند، ائتالف «محافظه‌کاران و اصالحطلبان» متشکل از حزب مردم دانمارک، حزب فنالندی‌های واقعی در فنالند و در نهایت ائتلاف» اروپای آزادی و دموکراسی مستقیم «متشکل از حزب جایگزین برای آلمان و حزب برگزیت انگلیس. اما این بار قرار است همه این سه ائتالف در قالب یک ائتالف بزرگ در انتخابات پارلمانی اروپا حضور یابند. »

ماتئو سالوینی  وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا که رویکرد وی در مخالفت با پذیرش پناهجویان شهرت دارد، میزبان نشستی به همین منظور در شهر میلان بود و گفت: ما میخواهیم اروپا را اصالح کنیم. اتحادیه اروپا برای بسیاری از مردم یک رؤیا نیست، بلکه کابوس است. «در این نشست «یورگ مویتن» رهبر حزب آلترناتیو برای آلمان و تنها نماینده این حزب در پارلمان آلمان هم شرکت داشــت.

 نماینده حزب مردم دانمارک و حزب فنالندی‌های فنلاند هم در نشست یاد شده حضور داشتند. رهبران پوپولیست گفته اند قصد دارند به نیروها پس از انتخابات بپیوندند تا بلوک جدیدی را که «اتحادیه اروپا را میلرزاند» ایجاد کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.