تحلیلگر سیاسی روس معتقد است ترامپ با قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، خواسته قلب مقاومت خاورمیانه را هدف قرار دهد اما این توهمی است که برای واشنگتن گران تمام خواهد شد.

"سپاه" قلب مقاومت در خاورمیانه است/ ترامپ از نقطه غیرقابل بازگشت عبور کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سرگئی کوژمیاکین» تحلیلگر سیاسی روس، تصمیم رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار داد.

در این تحلیل آمده است: قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی «دونالد ترامپ» در لیست سازمان‌های تروریستی جنایت دیگر آمریکاست.

«واشنگتن» ضمن تلاش برای سلطه خود بر خاورمیانه، از خونخوارترین و ارتجاعی ترین نیروها چه در قالب کشورهای جداگانه (نظیر رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی) و چه در چارچوب سازمان‌های تروریستی که با مشارکت مستقیم واشنگتن و متحدانش ایجاد شدند، پشتیبانی به عمل می‌آورد و دقیقاً از این زاویه باید به تصمیم دولت ترامپ نسبت به سپاه پاسداران نگاه کرد، زیرا که سپاه پاسداران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم بین المللی ایفا می‌کند.

واقعیت امر این است که امروز سپاه نقش محوری دارد که نهضت های ضد تروریستی و ضد امپریالیستی کل منطقه پیرامون آن متحد شدند. آنها هستند که از قرار گرفتن خاورمیانه در مسیر هرج و مرج خونین و تبدیل آن به یک لیبی بزرگ با جنگ داخلی دائمی و هژمونی شرکت‌های غربی جلوگیری می‌کنند.

این ائتلاف واقعی ضد تروریستی با مشارکت سپاه پاسداران به یک سری از پیروزی‌های استراتژیک دست یافت. داعش که مانند یک غده سرطانی، در حال به کام خود و طرف های خارجی فرو بردن منطقه بود از بین برد، دولت قانونی سوریه بیشتر خاک کشور را آزاد و مزدوران خارجی را بیرون کرد، از درگیری های مرگبار در عراق و لبنان جلوگیری به عمل آمد. در نهایت، تلاش‌های متعددی برای بی ثبات کردن ایران از راه تحریک اعتراضات در داخل کشور و سازماندهی حملات تروریستی ناکام شد.

در حقیقت سپاه پاسداران بود که نقش یک سپر قوی و مطمئن را که قادر به دفاع از ایران و کشورهای دوست می‌باشد، به طور کاملاً موفقیت‌آمیز اجرا کرد. حالا آمریکا با این توطئه جدید خود قلب مقاومت خاورمیانه را هدف قرار داده است. آمریکا می‌خواهد با تروریستی اعلام کردن سپاه و اعمال فشار علیه آن، اعتماد به نفس مقاومت در منطقه را تضعیف و اراده خود را بر خاورمیانه تحمیل کند که این، توهمی است که برای واشنگتن گران تمام خواهد شد.

نکته اول این است که بدون تردید بیانیه ترامپ تاثیر جدی برای سپاه پاسداران نخواهد داشت زیرا سپاه سال‌هاست در شرایط تحریم‌های آمریکا به سر می‌برد و از این ناحیه با هیچ نوع آسیب قابل توجهی مواجه نشده است.

اینجا می‌توان از جنبش حزب‌الله لبنان یاد کرد که بیش از ۲۰ سال پیش، در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار داده شده ولی نه تنها صحنه سیاسی را ترک نکرده بلکه قوی و نیرومندتر هم شده است که این مهم، به خاطر پشتیبانی مردم بود و دقیقاً در رابطه با سپاه پاسداران نیز حمایت مردمی قابل تأکید است.

نکته دوم این است که آمریکا با این تصمیم خود به اصطلاح از نقطه غیر قابل بازگشت عبور کرد و به طور نهایی از رعایت قاعده بازی غیر علنی در منطقه سر باز زد. این اقدام واشنگتن منجر به آن خواهد شد که محور مقاومت در خاورمیانه فشارهای خود به موقعیت آمریکا و کشورهای اقماری آن را افزایش دهد این امر قبل از همه، چشم‌انداز حضور نظامی و سیاسی واشنگتن در کشورهای منطقه را به طور جدی زیر سؤال خواهد برد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.