تاخیر زیاد ترخیص کالاهای به مقصد آمریکا در مرز مکزیک در حال آسیب زدن به صنعت خودرو آمریکاست.

رویترز: تاخیر در ترخیص کالاها در مرز مکزیک به صنعت خودرو آمریکا آسیب می‌زند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، تاخیر زیاد ترخیص کانتینرها و کالاهای به مقصد آمریکا در مرز با مکزیک که قرار است به کارخانه‌ها منتقل شده و یا در فروشگاه‌ها برای مصرف کنندگان آمریکایی عرضه شوند در حال آسیب زدن به صنعت خودروی آمریکاست.

طی هفته جاری تعداد کامیون‌هایی که از مرز مکزیک عبور کرده‌اند به نصف هفته گذشته رسیده است.

در واقع تصمیم دولت آمریکا برای انتقال ۷۵۰ مامور از بخش بازرگانی به بخش مهاجرت برای کنترل افزایش ورود خانواده پناهنده به آمریکا باعث بروز تاخیر جدی در ترخیص کالاهای تجاری در مرز با مکزیک شده که روزانه ۱.۷ میلیارد دلار کالا در آن جابجا می‌شود.

ادواردو سولیس رئیس انجمن صنعت خودروی مکزیک می‌گوید: شرایط در شهر سیودادخوآرز که در مرز با آمریکا قرار دارد بسیار وخیم است. چرا که لوازم یدکی از این شهر به سمت کارخانه‌های آمریکا می‌روند و تاخیر طولانی در ترخیص کالاها، فعالیت کارخانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مانوئل سوتلو معاون بخش شمال اتاق ملی حمل و نقل بار مکزیک می‌گوید: تنها طی روز گذشته شاهد آن بودیم که حتی ۱۷ ساعت پیش از اینکه مرز با آمریکا باز شود کامیون‌ها برای اینکه به سرنوشت ۷ هزار و ۵۰۰ کامیونی که هفته گذشته نتوانستند از این مرز رد شوند، در شهر سیودادخوآرز صف کشیدند.

سوتلو می‌گوید شرایط اصلا طبیعی نیست و ما چنین اوضاعی را قبلا در سیودادخوآرز ندیده بودیم. علیرغم هزینه بالا اما برخی صادرکنندگان در مکزیک به سمت استفاده از حمل و نقل هوای روی آوردند تا از قرار گرفتن در صف‌های طولانی نجات پیدا کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.