۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 651413

با وجود گذشــت بیش از هفتاد روز از خداحافظی کارلوس کی روش با فوتبال ایران مسئولان فدراســیون فوتبال و وزارت ورزش در پیچ اول انتخاب گزینه ســرمربیگری مانده اند تا پروسه طلوع می کنیم جای خود را با افول می کنیم عوض کند.

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، درســت چند روز پس از خداحافظی کارلوس کی روش با فوتبال ملی مدیران وزارت ورزش و فدراســیون فوتبال برای خالی نبودن عریضه مدعی شدند صف مربیان نام آشنا برای همکاری با ایران تشکیل شــده و با انتخاب یک مربی بزرگ فوتبال ایران دوباره طلوع خواهد کرد و آینده را برای خود به شکلی ایده آل رقم خواهد زد اما با وجود گذشــت بیش از هفتاد روز از خداحافظی کارلوس کی روش با فوتبال ایران مسئولان فدراســیون فوتبال و وزارت ورزش در پیچ اول انتخاب گزینه ســرمربیگری مانده اند تا پروسه طلوع می کنیم جای خود را با افول می کنیم عوض کند.

 با این حال مسئولان فدراسیون فوتبال، به ویژه اعضای هیئت رئیســه هر از چند گاهــی با راه اندازی شــوی تبلیغاتی از فرایند انتخاب ســرمربی جدید تیم ملی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بهره مــی برند تا این حقیقت ثابت شــود که آنها توانایی یک انتخاب منطقی و ساده را ندارند و تنها به نمایــش های لحظه ای و مقطعی دل خوش کرده اند.

 شاید وقتی دیگر

در شرایطی که مهدی تاج با انتشار یک پست متفاوت در صفحه شخصی اش در اینستاگرام پیش از تحویل سال جدید با کلی قلب های کوچک و بزرگ از معرفی سرمربی جدید به عنوان عیدی به هواداران فوتبال وعده داده بود این ســریال همچنان در بلاتکلیفی باقیمانده است به شــکلی که در تازه ترین خبر مرتبط با انتخاب سرمربی تیم ملی محمود اسلامیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال در اظهارنظــری تاکید کرد تنها مهــدی تاج از موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی مطلع است و کسی دیگر خبر ندارد.

 اســلامیان البته در لا به لای سخنان خود عنوان کرده است که عجله ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی وجود ندارد و ممکن است ماه دیگر هم سرمربی تیم ملی معرفی نشــود، در حالی که همه رقبای ایران در منطقه غرب آسیا و قاره کهن در حال حاضر به دنبال برنامه‌ریزی اصولی و اساسی هستند تا با استفاده مناسب و به موقع از فیفا دی های پیش رو آمادگــی و توانمندی تیم ملی خود را افزایش دهند اما مسئولان فدراسیون فوتبال بر اساس متدهای مدیریتی خود ترجیح می دهند همچنان بازی موش و گربه را ادامه دهند تــا هر روز نامی جدید برای هدایــت تیم ملی فوتبال ایران در رســانه گروهی منتشر شود

. خرید وقت

البته منتقدان بر این عقیده اند که این اتلاف وقت و از بین بردن زمان موجود برای آماده سازی تیم ملی تنها برای این اســت که بازی های لیگ برتر تمام شود تا آن زمان مسئولان فدراسیون فوتبال بتوانند برانکو ایوانکوویچ را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی کنند اما مسئولان فدراسیون و مدیران باشــگاه پرسپولیس این موضوع را بشدت تکذیب می کنند و معتقدند سرمربی بعدی تیم ملی قطعا برانکو نیست!

 بازارگرمی دلال ها

با این وجود جریان سازی واسطه ها و دالل ها در این مدت به باالترین حجم رسیده به گونه ای که هر روز نامی جدید در این خصوص مطرح می شود.

 ماجرا وقتی غم‌انگیز تر می شود که رسانه های ناشناس درجه چندمی غیر ایرانی نیز به این فضا پی برده اند از این رو امروز هر کسی می تواند گزینه مربیگری تیم ملی ایران معرفی شــود حتی همان فردی که مدنظر شماست! کافیست یک متن معمولی در یک صفحه شخصی در ارتباط با احتمال مربیگری یک فرد در تیم ملی ایران منتشر شود تا بلافاصله رسانه های ایرانی در فضای مجازی آن را به عنوان یک خبر ویژه در جامعه منتشر کنند تا بازار دلالی داغ داغ شود!

 بازی با کره

جالب اینکه در پی توافق مسئولان دو فدراسیون فوتبال ایران و کره جنوبی قرار شده تیم های ملی فوتبال این دو کشور در خردادماه در یک بازی تدارکاتی در کره جنوبی به مصاف یکدیگر بروند.

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال در حالی این خبر را تایید کرد که هنوز نام سرمربی تیم ملی مشخص نشده و معلوم نیست تیم ملی با هدایت چه کسی به این دیدار گام خواهد گذاشت.تیم ملی البته اولین فیفا دی در هشت فروردین را هم از دست داد.

تدارکات قوی رقیبان

نخســتین بازی تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی پنجشــنبه ۱۴ شــهریور ۱۳۹۸ برگزار خواهد شــد و آخرین دیدار تیم ملی ایران در این مرحله روز ۲ خرداد ۱۳۹۹ خواهد بود.

در واقع تیم ملی ایران از اوایل سال جاری کار خودش را برای صعــود به جام جهانی و جام ملتها آغاز خواهد کرد. فدراسیون فوتبال امارات بیش از دو هفته است که سرمربی خود را انتخاب کرده و برت فان مارویک هلندی را به عنوان جانشین آلبرتو زاکرونی معرفی کرده است و عربستان نیز که دو بازی دوستانه در بازیهای فیفا دی اخیر داشت، یوســف عنبر را به عنوان سرمربی موقت خود انتخاب کرد تا تیم ملی ایران تنها تیم قدری در آسیا باشد که سرمربی ندارد.

 ژاپن و قطر باید در تابستان در کوپا آمهریکا رقابت کنند و کره جنوبی نیز برنامه بازیهای دوستانه خود را قبل از شروع انتخابی جام جهانی به صورت منظم پیش برده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.