مســابقات فوتبال لیگ دسته اول باشــگاه های کشــور در حالــی از امــروز وارد هفته سی و یکم می شود که فقط چهار هفته به پایان این ماراتن ۳۴ هفته ای باقیمانده اســت.

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مســابقات فوتبال لیگ دسته اول باشــگاه های کشــور در حالــی از امــروز وارد هفته سی و یکم می شود که فقط چهار هفته به پایان این ماراتن ۳۴  هفته ای باقیمانده اســت.

رقابتی که مانند فصل های گذشــته از حساسیت و جذابیت بســیار بالایی برخوردار بود و تیم های زیادی از روز اول خــود را به عنوان مدعی صعود به لیگ برتر معرفی کردند، اما حالا پس از گذشت ۳۰  هفته، تنها ۶ تیم بالای جدولی روی کاغذ شانس لیگ برتری شدن را دارند.

در زیر نگاهی به وضعیت این روزهای لیگ می‌اندازیم:

رؤیای بگوویچ در آستانه تحقق

تیم گل‌گهر سیرجان صدرنشین این روزهای لیگ یک با یک بازی کمتر نسبت به رقبا، شانس اصلی قهرمانی در این فصل به شمار می‌رود، تیمی که چند سال است پای مربی کروات خود ایستاده تا رؤیای صعود به لیگ برتر را تجربه کند.

 این تیم در این فصل از همان روزهای اول خود را در قامت یک مدعی نشان داد. شاگردان بگوویچ که با ۴۸ امتیاز در صدر قرار گرفته اند در چهار هفته باقیمانده، سه دیدار را در خارج از خانه برگزار خواهند کرد و فقط در هفته سی و سوم میزبان تیم قعر جدولی شهرداری ماهشهر خواهند بود.

به هرحال با وجود قرعه سخت گل‌گهر در هفته‌های پایانی (بادران، فجر سپاسی، شهرداری ماهشهر و گل ریحان البرز) اما این تیم همچنان بخت اول صعود به لیگ برتر به حســاب می‌آید. علاوه بر گل‌گهر، تیم‌های شــاهین شهرداری بوشهر با ۴۷، آلومینیوم اراک با ۴۵ و سرخپوشان پاکدشــت با ۴۳ امتیاز دیگر تیم‌های مدعی لیگ دسته اول هستند.

گل ریحان و مس کرمان نیز هنوز روی کاغذ شانس دارند و روزنه های امید برای صعود این تیمها نیز دیده میشود .

رقابت های جذاب در انتهای جدول

اما در قعر جدول بــر خلاف فصل‌های گذشــته تکلیف تیم سقوط‌کننده به هفته‌های آخر کشیده شده است و ۶ تیم همچنان خطر سقوط به لیگ پایین‌تر را احساس می‌کنند

تیمهای ملوان، نود ارومیه، کارون اروند خرمشهر، خونه به خونه، شهرداری تبریز و شهرداری ماهشهر ۶ تیمی هستند که در منطقه خطر قرار دارند.

 کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال قرار است در هفته های پایانی لیگ نظارت ویژه ای روی مسابقات داشته باشد. اتفاقی که به طور حتم باعث بالا رفتن سلامت مسابقات خواهد شد اما به نظر میرسد برای این کار نیاز به اقدامات جدی‌تر است.

 در این بین برخی افراد نه چندان خوشنام با برخی باشگاه ها در ارتباط هستند و حتی مسئولیته ایی نیز دارند و در عین حال مدعی هم هستند که با کمیته اخلاق ارتباط خوبی دارند. این موارد باید مدنظر قرار گیرد و در صورت مشاهده با آن ها برخورد شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.