سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد، در پی بدرفتاری رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی به یگان «سایه» دستور داده شده رفتاری شبیه به همین رفتار را با اسرای صهیونیستی داشته باشند.

دستور "القسام" برای مقابله به مثل با اسرای رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اعتصاب غذای نامحدود اسرای فلسطینی در پی بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به مطالبات آنها وارد روز سوم شده و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، تا کنون تعداد اسرایی که به اعتصاب غذای نامحدود تحت عنوان «معرکةالکرامه ۲» پیوسته‌اند به ۳۵۳ نفر رسیده است: ۱۲۰ اسیر در زندان «رامون»، ۲۰ اسیر در زندان «جلبوع»، ۱۰۰ اسیر در زندان «النقب»، ۳۳ اسیر در زندان «نفحه»، ۳۵ اسیر در زندان «مجدو»، ۲۰ اسیر در زندان «عوفر» و ۲۵ اسیر در زندان «ایشل».

در همین راستا «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرد، فرماندهی القسام در راستای «مقابله به مثل»، به یگان «سایه» دستور داده با اسرای دشمن صهیونیستی رفتاری شبیه به رفتار این رژیم با اسرای فلسطینی داشته باشند.

سخنگوی گردان‌های القسام ادامه داد: «در پی ادامه آزار و اذیت‌های (دشمن صهیونیستی) با اسرا و خانواده‌های آنها، رفتاری که مقاومت پیش‌تر با نظامی (گیلعاد) شالیت داشت و دشمن به خوبی از آن آگاه است، دیگر تکرار نخواهد شد».

 گردان‌های القسام در سال ۲۰۰۶، یگان سایه را با هدف تأمین امنیت نظامیان صهیونیستی به اسارت در آمده و مخفی کردن آنها برای تبادل اسرا در آینده ایجاد کرد و توافق تبادل اسرا معروف به «شالیت یا صفقة‌الاحرار» یکی از معروف‌ترین آنهاست. در این توافق ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی با نظامی اسرائیلی گیلعاد شالیت مبادله شد.

گردان‌های القسام پیش‌تر اعلام کرده، چهار اسیر صهیونیستی در اختیار دارد اما هیچ اطلاعاتی درباره زنده یا مرده بودن آنها نداده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.