اتهام آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه پاسداران، دلیلی واضح بر حقانیت سپاه و نشانی دیگر از سیاست‌های غلط و خیانت ترامپ نسبت به نظامیان آمریکا است، به نحوی که جهت برد انتخاباتی آتی خود، نوکری صهیونیسم جهانی را بر حفظ حقوق نظامیان کشور خود ترجیح می‌دهد.

محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران/

اتهام آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه پاسداران، دلیلی واضح بر حقانیت سپاه و نشانی دیگر از سیاست‌های غلط و خیانت ترامپ نسبت به نظامیان آمریکا است، به نحوی که جهت برد انتخاباتی آتی خود، نوکری صهیونیسم جهانی را بر حفظ حقوق نظامیان کشور خود ترجیح می‌دهد.

اتهام آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه، اتفاقی است که باید رخ می‌داد، به عبارتی آمریکایی‌ها باید نهایت کینه و نفرت خود را از نهادی مانند سپاه پاسداران نشان می‌دادند و توقع می‌رفت که این اتفاق بیفتد و چنانچه غیر از این بود باید به حقانیت سپاه شک می‌کردیم. این حادثه، بهترین دلیل است که سپاه پاسداران مسیر درستی را طی کرده و در انجام وظایف خود موفق بوده است و اگر غیر از این بود کینه ورزی و خشم آمریکایی‌ها به این حجم نمی‌رسید.

آمریکایی‌ها چنین رفتاری را در دنیا با هیج نهاد و سازمانی به این شکل انجام ندادند و این نشانه خشم آمریکایی‌ها از موفقیت‌های سپاه پاسداران است و مدال افتخاری بر سینه سپاه است و پاسداران باید به این موضوع افتخار کنند؛ چرا که شیطان بزرگ آن‌ها را تروریست خطاب کرده است. از طرفی دیگر، این حادثه در زمانی رخ داد که مردم ایران اوج کارآمدی و وفاداری و خدمتگزاری سپاه را در حادثه سیل مشاهده کردند و بهترین زمان ممکن بود که شیطان بزرگ، سپاه را تروریست می‌خواند و مردم ایران و بخصوص هموطنان سیل زده، سپاه پاسداران را خادم مهربان خودشان می‌دانند.

مبحث بعدی در این موضوع این است که در ساختار انتخاباتی آمریکا، هر رئیس جمهوری که خدمتگزاری بیشتری به اسرائیل انجام دهد، شانس بیشتری برای برنده شدن در انتخابات دارد و ترامپ هم در حال تلاش برای برنده شدن در انتخابات پیش رو است و باید بیشترین نظر یهودی‌ها و صهیونیست‌ها را به خود جلب کند.

مجموعه اقدامات انجام شده ترامپ که یکی پذیرش جولان اشغالی به عنوان خاک رژیم صهیونیستی است که این پذیرش حتی مورد تأیید سازمان ملل هم نیست و مورد بعدی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس است که سال گذشته اتفاق افتاد و اتفاق بعدی تروریست خطاب کردن سپاه است در همین راستا بوده که نظر صهیونیست‌ها را برای برد انتخاباتی خود جلب کند.

این موارد مجموعه اقداماتی است که ترامپ برای انتخابات آینده خود و جلب نظر صهیونیست‌ها انجام می‌دهد و به عبارتی قرار است که این حرکت آمریکا در مرحله نخست به نفع ترامپ باشد و البته ممکن است که صهیونیست‌ها هم از این حرکت آمریکا به نفع خودشان بهره‌برداری‌هایی داشته باشند، اما بیشترین نگاه ترامپ در مجموعه حرکت‌هایی که انجام داده است، جهت برد انتخاباتی خود در انتخابات پیش رو است که سرمایه‌گذاری می‌کند.

با این حال از نظر حقوق بین‌الملل این حرکت آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه، منشأ تأثیر نیست؛ یعنی سازمان‌های بین‌المللی و قوانین بین‌المللی تابع تصمیم یک دولت نیستند. به عنوان نمونه سال هاست که حزب‌الله از سوی آمریکا به عنوان یک نهاد تروریست معرفی شده است، اما هیچ تأثیر منفی برای حزب‌الله نداشته است.

خوشبختانه سپاه در آمریکا حساب بانکی ندارد و خریدی هم از آمریکا ندارد و قطعاً نیازی هم به آمریکا نداشته و ندارد و به همین علت اگر که دولت آمریکا، سپاه پاسداران را تروریست اعلام کرده است در عمل هیچ زیانی متوجه سپاه نخواهد شد، اما همان گونه که نظامیان آمریکایی و برخی از مقامات سیاسی آمریکا اعلام کردند، نظامیان آمریکا در نتیجه این حرکت در منطقه زیان جدی می‌بینند و امنیت آن‌ها به خطر می‌افتد.

با توجه به اینکه سپاه هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد؛ بنابراین از این حرکت آمریکا هیچ زیانی نخواهد دید، اما طرف مقابل یعنی نظامیان آمریکا باید خیلی بیش از گذشته مراقب امنیت خودشان در منطقه خلیج فارس و غرب آسیا باشند و این مهم‌ترین پیامد است. باید تأکید کرد که مقامات آمریکا مطلع و آگاه هستند و می‌دانند که این حرکت، حرکت معقولی نیست و بلکه زیانبار است، اما با توجه به اینکه ترامپ قصد دارد برای برد انتخاباتی آینده خود تلاش کند حتی حاضر است در همین راستا اقدامی انجام دهد که به ضرر نظامیان آمریکایی و به نفع خود در انتخابات آتی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.