رئیس اداره پاسخگویی به سؤلات دینی حرم مطهر رضوی از استقبال بیش از ۵۰۰ هــزار زائر از پایگاه‌های فرهنگی آداب زیارت حرم مطهر امام هشتم(ع) در نوروز ۹۸ خبر داد.

استقبال بیش از ۵۰۰ هزار زائر از پایگاههای فرهنگی آداب زیارت

محمدحســین مروج کاشــانی/ 

 رئیس اداره پاسخگویی به سؤلات دینی حرم مطهر رضوی از استقبال بیش از ۵۰۰ هــزار زائر از پایگاه‌های فرهنگی آداب زیارت حرم مطهر امام هشتم(ع) در نوروز ۹۸ خبر داد.

 حجت الاســام والمسلمین مهدی حســن‌زاده به خبرنگار قدس گفــت: در این میان خدماتی همچون پاســخگویی بــه ســؤالات شــرعی و اعتقــادی، مشــاوره خانــواده، خدمــات ویژه کودکان (از جمله جنگ شــادی، نقاشــی، مســابقه)، خدمات ویژه بانوان (مانند: پاســخ به ســؤالات شــرعی ویژه بانــوان، مباحــث ترویجی ویــژه حجاب(، بیان آداب زیارت، برپایی تابلوها و پوسترهای نمایشگاهی، اکران فیلمهای مســتند جشنواره عمار در ایستگاه نوروزی باب الهــادی(ع) حرم مطهــر رضوی، برگزاری ایســتگاه نمایشــگاه معرفی کتاب و... بــه زائران و مجــاوران ارائه شــد.

رئیس این اداره خاطرنشــان کرد: یکی از مهمترین خدمات ارائه شــده به زائران در ایام نوروز ۹۸، توســط سه ایســتگاه آداب زیارت صحن جامع رضوی، صحن قدس و رواق دارالهدایــه، روایتگری مصور بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب اســلامی تحت عنــوان گام دوم انقلاب برای عموم بازدیدکننــدگان و توســط راویان مرد و زن بوده اســت.

 وی اضافه کرد: پایگاه فرهنگــی آداب زیارت صحن قدس بیشترین بازدیدکننده را در ایام نوروز به خود اختصاص داد و به طور متوســط روزانه ۱۵۰۰ زائر از این ایستگاه بازدید کردند.

 ۶۰ هزار نقاشی در حرم رئیس این اداره درباره اســتقبال کودکان از طرح نقاشی در ایســتگاه‌های آداب زیارت حرم مطهــر رضوی در نوروز ۹۸ گفت: حدود ۶۰ هزار برگ کاغذ توسط کودکان زائر چهار تا  ۱۰ ساله در این مدت و در اوقات اقامت در حرم مطهر رضوی نقاشی شــد که این کودکان به عنوان یادگاری و خاطرهای خــوش، پس از اتمام زیارت و هنگام خــروج از حرم مطهر رضوی این نقاشی‌ها را با خود به شهر و استان محل اقامتشان بردند و مطابق گفته‌های والدین آنان، این اقدام تأثیر بسزایی در روحیه این کودکان داشته است.

رئیس این اداره همچنین به اجرای برنامه‌ای با عنوان راویان آداب زیارت (راز) در نوروز ســال جاری در حرم مطهر رضوی اشاره و اظهار داشت: این برنامه در فواصل زمانی ۲ ساعت قبل از اذان ظهر و مغرب با همکاری مداحان و سخنرانان انتخاب شده توسط این اداره جهت خدمات‌رســانی به زائران در زمینه بیان آداب زیارت، قرائت اذن دخول، مداحی و ذکر توســل به اهل بیت(ع) در مبادی ورودی اصلی حرم مطهر رضوی یعنی باب الرضا(ع(، باب الجواد)ع(، بســت‌های شیرازی، نواب صفوی و طبرسی انجام شد و مورد استقبال زائران هم قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.