لرستان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از انهدام ۱۰ کوره زغال‎گیری در ارتفاعات کوه‎های روستای علی مهدی سر فراش از توابع بخش معمولان خبر داد.

انهدام کوره های زغال در ارتفاعات معمولان

به گزارش قدس آنلاین؛ شیرزاد نجفی گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان بلوط و زغالگیری در ارتفاعات کوههای بالادست روستای علی مهدی سر فراش بخش معمولان، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان به محل اعزام شدند که پس از کوه‏پیمایی چند ساعته، توانستند کورههای زغال را منهدم و زغالها را ضبط نمایند.

وی با بیان اینکه وجود جنگلها و مراتع در جلوگیری از سیل میتواند نقش بسزایی داشته باشد خاطرنشان کرد: بهرهبرداریهای غیراصولی و غیرقانونی انسانها از منابع طبیعی نه تنها باعث برهم زدن تعادل اکوسیستم، بلکه باعث وجود پدیدههایی همچون سیل میشود.

نجفی ضمن هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان زغال، خاطر نشان کرد: در برخورد با سودجویان و کسانی که برای تهیه زغال با قطع درختان اقدام به تخریب عرصههای جنگلی میکنند قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفهایی همگانی دانست و افزود: شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانهروزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارشات مردمی در زمینه هرگونه تخلف در عرصههای ملی می باشد.

گفتنی است که تمام وسایل و ادوات تخریب گران ضبط گردیده و افراد متخلف تحت تعقیب قضایی میباشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.