محمد مهدی‌نژاد معاون علمی آستان قدس رضوی با اشاره به ظرفیت بالای آستان قدس رضوی گفت: این آستان مقدس از طرح‌های کارآفرینی اجتماعی حمایت می‌کند.

آستان قدس رضوی از طرح‌های کارآفرینی اجتماعی حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، محمد مهدی‌نژاد معاون علمی آستان قدس رضوی، در آئین افتتاحیه نخستین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام گام دوم انقلاب از نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه کشور نام برده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیون و ششصد هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند و از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر دانشجوی دوره دکتری هستند و گردش مالی برای تز دکترای یک دانشجوی دوره دکترا بطور متوسط پانزده تا بیست میلیون تومان است ولی متاسفانه بعد از فارغ‌التحصیلی به دلایل مختلف از جمله عدم پیوند موضوع پایان نامه با نیازهای واقعی جامعه استفاده مطلوب از این سرمایه انجام نمی‌گیرد.

معاون علمی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی بیان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی کمک شایانی به استفاده بهینه از این توانایی‌ها و فراهم کردن فضاهایی برای ایجاد رابطه عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که از رساله‌های دکترای هر دانشجو نیازی از نیازهای جامعه بر طرف شود که بخشی از آن در قالب این رویداد ملی به نتیجه خواهد رسید.

مهدی‌نژاد اظهار کرد: کارآفرینی اجتماعی و ایجاد ارزش‌هایی در مقابل بی هویتی و ناهنجاری‌های اجتماعی به گونه‌ای امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کند نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی دارند.

وی اظهار کرد: نهادهایی مانند آستان قدس رضوی سعی دارند ایمان را در عمق جان مردم نفوذ دهند و یکی از ابزارها برای انجام این اقدام کارآفرینی اجتماعی است تا سبک زندگی اسلامی را در میان جامعه جاری شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آستان قدس رضوی اظهار کرد: توانایی بکارگیری این سرمایه عظیم و حمایت از طرح‌های کارآفرینی اجتماعی در این آستان مقدس وجود دارد.

معاون علمی آستان قدس رضوی یادآور شد: کسی که در زمینه کارآفرینی اجتماعی کار کند از آنجا که اقدام او مبتنی بر تحقیقات علمی و با توجه به نیاز جامعه بوده علاوه بر اینکه برای خودش اشتغال ایجاد کرده در کاهش معضلات اجتماعی نیز نقش خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.