سعید توکلی مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از پایش مداوم خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در استان‌های سیل‌زده خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در روند انتقال و توزیع گاز وجود ندارد.

روند انتقال گاز در استان‌های سیل‌زده پایدار است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،  به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، در تشریح وضع شبکه انتقال گاز کشور در استان‌های سیل‌زده گفت: با گشت و سرکشی که پس از هر بارندگی و سیل در شبکه انتقال گاز کشور انجام می‌شود و نیز همکاری شرکت انتقال گاز ایران با ستاد شرکت ملی گاز ایران، مجموعه گازرسانی و دیسپاچینگ، تاکنون هیچ مورد انفجار یا آتش‌سوزی در خطوط فشار قوی انتقال گاز کشور رخ نداده است.

وی افزود: این سرکشی بی‌نظیر در مدت زمان محدود، نشان‌دهنده پایش، نگهداری و بهره‌برداری صحیح و همچنین واکنش سریع و اثربخش کارکنان شرکت انتقال گاز در شرایط اضطراری است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به بارش‌های بسیار شدید و جاری شدن سیلاب و رانش زمین در استان لرستان اظهار کرد: در اثر این بارش‌ها در هفته گذشته، بخشی از خط لوله گاز ۳۶ اینچ خرم‌آباد دچار آسیب‌دیدگی شد که با عملکرد مطلوب شیرهای قطع اتوماتیک LBV طرفین محل حادثه و قطع فوری جریان گاز، از هرگونه انفجار و آتش‌سوزی در خط جلوگیری شد و عملیات اصلاح خط نیز در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

توکلی ادامه داد: با تدبیر و سرعت عمل مجموعه نیروهای معاونت عملیات خطوط لوله و به خصوص مرکز بهره‌برداری خطوط لوله خرم‌آباد و باوجود کوهستانی بودن این نقطه از خط، بارش سنگین باران و برف و برودت هوا و همچنین مسدود بودن بیشتر راه‌های مواصلاتی، در یک اقدام ضربتی و با هماهنگی مدیریت بحران استان‌های همدان و لرستان، با انتقال تجهیزات و ادوات لازم و اعزام کارکنان مجرب، عملیات تعمیر خط در حداقل زمان ممکن و بدون قطعی گاز مشترکان، با موفقیت انجام شد و خط یاد شده در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی، تعمیرات مربوط به پارگی بخشی از خط لوله 20 اینچ کرمانشاه در عرض رودخانه گاماسیاب که عصر دیروز (دوشنبه، 19 فروردین‌ماه) در اثر رانش زمین به‌وجود آمده بود نیز صبح امروز و در یک عملیات دوساعته انجام شد و اکنون مشکلی از نظر توزیع گاز وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.