خطیب نمازجمعه تهران گفت: نفوذ معنوی و تاثیرگذار ایران در منطقه غرب آسیا و شکست مفتضحانه در لهستان که آمریکا برای ائتلاف علیه ایران تشکیل داده بود، هوش از سر ترامپ برده و او را دیوانه کرده است.

"آمریکا مادر تروریسم" است/ نفوذ منطقه‌ای ایران ترامپ را دیوانه کرده

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه امروز(۲۳ فروردین) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: تقواست که انسان را از گناه حفظ می‌کند و موجب سعادت دنیوی و اخروی است. خود را برای ورود به ماه رمضان پاک کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: حدیث داریم که اگر کسی ناله دردمندی را بشنود و جواب او را ندهد او مسلمان نیست. ضمن تشکر از کسانی‌ که در سیل خدمات فراوان کردند؛ به آنان که بی‌اعتنا هستند هشدار می‌دهم بر خودتان رحم کنید اگر می‌خواهید خدا ندای شما را بشنود شما هم ندای مستنمدان را بشنوید.

وی خاطرنشان کرد: حب دنیا حجاب بین انسان و خداست. کسی اسیر مقام و ثروت شد، حساب نمی‌کند که این مال از چه راهی بدست می‌آید.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم با بیان اینکه روز ارتش(۲۹ فروردین) را به این نیروی فداکار و آماده خدمت و به ملت تبریک می‌گویم، تصریح کرد: خدا نور آسمان‌ها و زمین است و کدام موجود از تو آشکارتر است و چه طور می‌شود که انسان نور را نبیند؟ به این دلیل است که حجاب‌هایی بین انسان و نور خدا وجود دارد. رمز سعادت این است که این حجاب‌های بین انسان و خدا را کنار بزنیم و به خدا برسیم و دل مملو از عشق به خدا باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی درخصوص اقدام آمریکا مبنی بر قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست  سازمان‌های تروریستی تاکید کرد: می‌دانید که ترامپ در اقدامی خصمانه و احمقانه با امضای بیانیه‌ای سپاه را در لیست سازمان‌های تروریست قرارداد. اولا اینکه نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور که از اجزای مهم هر نظام است به عنوان گروه تروریستی محسوب شود با همه اصول و قوانین بین الملللی مغایرت دارد و من نمی‌دانم ترامپ احمق چه بلد است و چه می‌کند. دوم اینکه بسیاری از کشورها این اقدام را زیر سوال برده و آن را موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع خاورمیانه دانسته و همچنین برخی از تحلیلگران آمریکا این را اقدامی خطرناک و موجب به خطر افتادن جان سربازانشان می‌دانند. امروز برای مردم دنیا به ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریست، آمریکاست.

وی ادامه داد: خود آمریکا و ترامپ اعتراف کردند که آمریکا طالبان را به وجود آورد و می‌گویند به وجودآورنده تروریست بودیم؛ حالا چه شده این بیانیه را دادند؟   آمریکا، داعش و احرارالشام و النصره را حمایت کرد و سپاه مولود خبیث آمریکا را کنار زد و جلوی تحقق اهداف آنها را کرفت. این حرف مضحک است که بگویند سپاه تروریست است. آمریکا تخریب ارکان اقتدار نظام اسلامی را هدف گرفته و به خیال خام خود دنبال فروپاشی نظام از درون است و می‌خواهد کاری کند تا مردم در فشار باشد و تسلیم شوند.

** همه ایران سپاه است و همه ما پاسداران انقلاب هستیم

امام جمعه موقت تهران اظهارکرد: بیانیه ترامپ می‌گوید این اقدام فشار ما را بر ایران گسترش خواهد داد. این در حالی است که تحلیل‌گران سیاسی حتی در آمریکا این اقدام را بی‌ثمر دانستند و یکی از مقامات سابق آمریکا با تمسخر از این کار یاد می‌کند. نتبیجه این بیانیه در داخل کشور موجب افزایش انسجام و همدلی نیروهای انقلاب شد و عکس‌العمل روسای قوا را دیدید و همچنین سخنان نمایندگان مجلس را مشاهده کردید و همه در حمایت از سپاه بیانیه دادند و رئیس‌جمهور هم محکم و قاطع از سپاه دفاع کرد. احمق‌ها نمی‌دانند که همه ایران سپاه است و همه ما پاسداران انقلاب هستیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: نفوذ معنوی و تاثیرگذار ایران در منطقه غرب آسیا، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن از یک طرف و شکست مفتضحانه در نشست لهستان که آمریکا برای ائتلاف علیه ایران تشکیل داده بود از طرف دیگر؛ این دو هوش از سر ترامپ برده و او را دیوانه کرده و او می‌بیند پس از ۷ تریلیون دلار، دزدکی وارد عراق می‌شود حق دارد دیوانه شود و بعد از توقف کوتاهی هم فرار کرد و طعم خواری و ذلت را چشید. ترامپ از انقلاب و سپاه عصبانی است و به‌قول شهید بهشتی که می‌گوید "آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر".

وی خطاب به رئیس‌جمهور امریکا تاکید کرد: ای ترامپ بیچاره؛ هنوز سپاه را نشناختی، سپاه مانند کوه راسخ ایستاده و دستاوردهای انقلاب را حفظ می‌کند، در ولایت ذوب است و خادم مردم است و در رفع گرفتاری مردم پیشگام است و در دل مردم جا دارد. ای ترامپ با دم شیر بازی نکن سپاه می‌تواند اگر رهبر اجاره دهد با قدرت موشکی خود تل‌آویو را با خاک یکسان کند.

**فعالیت‌ها تا بازگشت شرایط عادی به مناطق آسیب‌دیده ادامه دارد

امام جمعه موقت تهران همچنین درباره سیل اخیر در استان‌های کشور گفت: از ابتدای سال‌نو شاهد وقوع بارش‌های شدید و بی‌سابقه بودیم و متاسفانه وقوع سیل خسارات زیادی همراه داشت و تعدادی هموطنان را کشته و هزاران نفر مجبور به تخلیه محل زندگی خود شدند. مقام معظم رهبری  از ابتدای حادثه به نیروهای مسلح و مسئولین دستور دادند تا به مدد آسیب‌دیدگان بشتابند و امکانات لازمه را بکار گیرند. با حضور ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مختلف و اقشار مردم از افزایش خسارات کاسته شد؛ گرچه بسیار تلخ بود اما حضور مردم و مسئولین در مناطق سیل‌زده صحنه‌های بی‌بدیلی از وحدت و همبستگی مردم را به نمایش گذاشت و فعالیت‌ها تا بازگشت شرایط عادی به مناطق آسیب‌دیده ادامه دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: سیل خسارات سنگینی به کشور وارد کرد و این بارش‌ها کشور را از بحران خشکسالی نجات داد که خشکسالی یک بحران بود و کشور را تهدید می‌کرد. سیل بلای طبیعی محسوب می‌شود ولی اگر زیرساخت‌های لازم برای مهار و هدایت بارش‌ها صورت گیرد، میزان خسارات کاهش می‌یابد. لایروبی بستر رودخانه‌ها و پیش‌بینی درست از میزان بارش‌ها و ایجاد کانال‌های موازی برای دورکردن آب از شهرها می‌تواند موثر باشد.

وی از انجام پروژه‌ها و عملیات آبخیزداری برای تقویت پوشش گیاهی و حفاظت از خاک را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: کاهش آلام مردم شامل بازسازی منازل و ترمیم خرابی‌ها و جبران خسارات به کشاورزان و بازسازی زمین‌های کشاورزی و حمایت برای کسب‌وکار از اقدامات فوری است.

امام جمعه موقت تهران در پایان ابراز امیدواری کرد با تدبیر دولت و همراهی مردم، شرایط مناطق سیل‌زده هرچه سریع‌تر به حالت عادی برگردد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.