مازندران- عباسعلی نجفی رودباری از خسارت ۱۹۳ میلیارد تومانی سیل به محورهای مواصلاتی مازندران خبر داد.

خسارت ۱۹۳ میلیاردی سیل به محورهای مواصلاتی مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، عباسعلی نجفی رودباری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، میزان خسارات اولیه وارده به جسم راه ها و ابینه فنی در اثر رانش، جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در محورهای استان را بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: بدلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، رانش زمین و آب بردگی در مسیرها، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران طول راههای آسیب دیده را ۲۰۸۹ کیلومتر و تعداد پل های آسیب دیده را ۲۹ دستگاه اعلام کرد و یادآور شد: بر اثر این سیل ۲۵۷ محور اصلی، فرعی و روستایی مسدود گردید که تاکنون در ۲۳۴ نقطه عملیات ریزش و رانش برداری در ۱۲۰ مقطع انجام شد.

نجفی با اشاره به اینکه تعداد ۱۲ دستگاه پل بطور موقت با تلاش شبانه روزی راهداران محورها بازگشایی و تردد در آن بطور عادی جریان دارد، گفت: ۷۰ کیلومتر از راههای آسیب دیده ترمیم اساسی شد که در این غالب تعداد ۲۵ مورد عبور موقت با اجرای ۴۸ متر طول باکس، ۴۰ عدد لوله گذاری برقرار و تعداد ۱۵۰ دستگاه ابنیه فنی  رفع آب گرفتگی و بازگشایی کامل محورهای مواصلاتی استان انجام گردید.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل با اعزام  ۲۹ اکیپ - روز تیمهای کارشناسی مجرب جهت بازدید از جسم راهها و ابنیه های فنی محورهای آسیب دیده سطح استان اعزام تا راهکارهای مناسب جهت تعمیرات اساسی ابنیه ها ارائه و عملیاتی گردد.

معاون راهداری مازندران با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها گفت: در حال حاضر عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از ۲۷۵ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۳ اکیپ و۳۵۰ نفر پرسنل و ۲۲ راهدارخانه درگیر بازگشایی و خدمات رسانی به مردم در محورها هستند.

نجفی یادآور شد: مرکز مدیریت راههای استان جهت پاسخگویی شبانه روزی به هموطنان عزیز در مورد وضعیت ترافیکی محورها با تلفن گویای ۱۴۱ و  ۳۳۳۲۲۳۲۰ و سامانه پیامک ۱۰۰۰۰۱۴۱ پاسخگوی همه مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های استان است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.