نماینده اعزامی استاندار خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده استان گلستان آخرین وضعیت کمک‌های استان خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده گلستان را تشریح کرد.

ارسال 999 تن انواع کالا از خراسان رضوی/ اعزام 500 نیروی ویژه و 140 دستگاه ماشین‌آلات
به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدصادق براتی ، با اشاره به بازدید از مناطق سیل‌زده گلستان به نمایندگی از استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به این که خراسان رضوی به عنوان معین استان گلستان تعیین شده است، اواسط هفته جاری استاندار خراسان رضوی در رأس هیأت عالی از مدیران و مسئولان استان از مناطق سیل‌زده بازدید کردند. پس از مراجعت این هیأت با تشکیل جلسات مدیریت بحران نحوه کمک‌رسانی استان به مناطق سیل‌زده برنامه‌ریزی و مدیریت شد.
وی در خصوص آخرین وضعیت کمک‌رسانی خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده استان گلستان، ادامه داد: تا صبح امروز، پنج‌شنبه 22 فروردین، در مجموع 999 تن انواع کالاهای مورد نیاز شامل آرد، مواد خوراکی، آب‌آشامیدنی، کنسرو تن ماهی، برنج و سایر محصولات غذایی و همچنین دارو به وسیله 135 کامیون به این مناطق ارسال شده است. 
براتی تصریح کرد: در این مدت بیش از 500 نفر نیروی ویژه به این مناطق اعزام شده‌اند که در حال حاضر 280 نفر از این تعداد در منطقه مستقر و مشغول خدمت هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون 140 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین از خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده گلستان اعزام شده است. با این وجود طی بازدیدی که امروز از این مناطق انجام شد، مشاهده شد که این تعداد پاسخگوی نیازهای موجود نیست و بر این اساس هماهنگی‌ها جهت ارسال ماشین‌آلات راهسازی دیگر از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی انجام شد و این وسایل در حال اعزام به منطقه بوده و از صبح فردا، جمعه 23 فروردین، مشغول به کار خواهند شد.
سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان این‌که «پیش از تعیین خراسان رضوی به عنوان معین استان گلستان تعدادی از امکانات به مناطق سیل‌زده لرستان و خوزستان اعزام شده بودند»، افزود: با این وجود خدمت‌رسانی به این مناطق را پایان ندادیم و هم‌چنان در لرستان و خوزستان امکاناتی هم‌چون آشپزخانه سیار در حال خدمت‌رسانی هستند.
وی بیان کرد: هم‌زمان طی روزهای گذشته آشپزخانه‌ای سیار توسط آستان قدس رضوی در منطقه آق‌قلا فعال بود که با توجه به نیاز منطقه گمیشان امروز این آشپزخانه به منطقه گمیشان انتقال یافت و برای جایگزینی آن آشپزخانه سیاری از شهرستان نیشابور به منطقه اعزام شده و از فردا ظهر در آق‌قلا مشغول فعالیت خواهد شد.
براتی عنوان کرد: این دو آشپزخانه سیار هر کدام ظرفیت تولید روزانه 5000 پرس غذا را دارند، یعنی توسط این دو آشپزخانه روزانه حداقل 30 هزار پرس غذا تولید و در منطقه توزیع خواهد شد. این آشپزخانه‌ها در دو وعده غذای گرم و صبحانه غذای سرد توزیع خواهند کرد.
وی با اشاره به کمک‌های مورد نیاز مناطق سیل‌زده استان گلستان، گفت: با توجه به این که مدیران استان گلستان در صدد این هستند که از صبح روز شنبه مراکز آموزشی را فعال کنند، به این جهت اسکان‌های موقت که در مراکز آموزشی و دانشگاهی بودند تخلیه شدند و مردم به سایر مناطق اسکان منتقل شدند. به این جهت نیازهای بسیاری در بخش آموزشی وجود دارد.
نماینده اعزامی استاندار خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده استان گلستان ادامه داد: همچنین چادر، کانکس، وسایل بهداشتی و نظافتی مورد نیاز است. همچنین نیاز بسیاری به پمپ آب وجود دارد. موتور برق و نانوایی سیار هم مورد نیاز است. علاوه بر این به ماشین‌آلات و تجهیزات مکانیکی مانند لودر و بیل مکانیکی و... نیاز بود است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مناطق ارسال خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تشکر و رضایت مردم و مسئولان استان گلستان از کمک‌رسانی خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده این استان، اضافه کرد:  بر این اساس لازم می‌دانم از مردم استان خراسان رضوی و مسئولان به ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران استان، موسسات خیریه، آستان قدس رضوی و بخش خصوصی که پای کار آمدند و کمک‌های بسیاری را به منطقه گسیل کردند تشکر کنم و آرزو کنم هر چه سریع‌تر مشکلات مردم سیل‌زده بر طرف و مشکلات این عزیزان بر طرف شود.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.