۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 651641

هراس نتانیاهو از استکبارستیزی سپاه

جعفر قنادباشی تحلیلگر مسائل بین‌الملل

تروریست خواندن سپاه توسط دولت آمریکا در سطوح مختلف، معانی مختلفی دارد و به عبارتی باید از منظرهای مختلفی به این موضوع نگاه کنیم. اتهام آمریکا به سپاه پاسداران از منظر داخلی به این معنی است که دولت آمریکا در تصمیم‌گیری‌های خود مستقل نیست.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،  جعفرقنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت:

تروریست خواندن سپاه توسط دولت آمریکا در سطوح مختلف، معانی مختلفی دارد و به عبارتی باید از منظرهای مختلفی به این موضوع نگاه کنیم. اتهام آمریکا به سپاه پاسداران از منظر داخلی به این معنی است که دولت آمریکا در تصمیم‌گیری‌های خود مستقل نیست و محافل صهیونیستی دارای نفوذ و گروه‌های نفوذی صهیونیستی در تصمیم گیری‌های سیاست خارجی آمریکا و تصمیم های مهم غرب آسیا نقش دارند و این برای مردم آمریکا بسیار خفت آور است و برای دولت آمریکا نشان دهنده ضعف و زبونی و ذلت آنها در مقابل محافل صهیونیستی است که خواستههای رژیم صهیونیستی را لحاظ می‌کنند.

نکته دیگر این است که در مجموع مردم آمریکا نسبت به سیاستهای ترامپ، بسیار بدبین هستند، بخصوص که ترامپ با سیاست‌های غلط خود در دنیا چهره آمریکا را منفور نشان میدهد و نه تنها در مقابل مسلمانان کشورهای جهان سوم سیاستهای زشتی اتخاذ می‌کند بلکه در برابر همه کشورها به صورت یک دولت پیمان شکن ظاهر شده است، مصداق آن اینکه نه تنها ترامپ بر پیمان برجام متعهد نماند بلکه از معاهده اقلیمی پاریس هم خارج شد.

 اتهام ترامپ مبنی بر تروریســت خواندن ســپاه در حوزه بین‌المللی هم در نظر دیگر کشــورها، اقدامی غیرمعقول، ابلهانه، غیرمنطقی و مخالف با قوانین بین‌المللی تلقی میشود و به عبارتی همه کشورهای جهان با شناختی که از ترامپ دارند معتقد هستند که این اقدام دولت آمریکا یکی از ده‌ها اقدام زشت، غیرقانونی، غیرمنطقی و ابلهانه ترامپ است و در عرصه عمل، نتیجه‌ای جز از بین بردن بودجه آمریکا و کاهش اعتبار آمریکا نزد دیگر کشورها نخواهد داشت.

 از منظر جهانی هم این اقدام ترامپ یکی از حقه‌های نتانیاهو، جهت پیروزی در انتخابات است و ظاهراً تا کنون هم پیروزی انتخاباتی با نتانیاهو بوده است. به عبارتی دیگر، در منظر جهانی این اقدام آمریکا پوششی برای ادامه نخست‌وزیری نتانیاهو و ادامه کار این گروه افراطی در اســرائیل است، گروهی که در ۱۰ سال گذشته جنگ‌های مختلفی را صورت داده و کشــتار زیادی از کودکان فلسطینی انجام داده است و آمریکایی‌ها همه سیاستهای خود را برای برد انتخاباتی حزب افراطی نتانیاهو هزینه کردند؛ حزب افراطی نتانیاهو که مقدسات مسلمانان و مسیحیها را در بیت‌المقدس نادیده گرفته و منطقه اشغالی جولان را جزو خاک رژیم صهیونیستی تلقی کرده است و ۶ جنگ مختلف علیه غزه شروع کرد و در نهایت ناگزیر به آتش بس شد.

 نتانیاهو در آدم کشی بسیار مشهور است و به عنوان فردی بسیار خشن و افراطی تلقی میشود. ترامپ در تصمیم خود علیه ســپاه ایران و تروریســت خواندن ســپاه پاســداران، از رژیم صهیونیســتی دفاع کرده اســت کــه در کارنامه نتانیاهو حمایت گســترده از داعش دیده میشــود و این نکتهای بســیار مهم اســت.

نتانیاهو اصلی ترین حامی داعــش در عرصه عمل بــوده و در عرصه طراحی و برنامه‌ریــزی هم همکار غربیها در پیدایش داعش بوده اســت و علت اینکه آمریکا با طراحی صهیونیســم، ســپاه را تروریســت میخواند در واقع هراســان و نگران هستند که سپاه پاسداران به آمریکا و رژیم اشــغالگر قدس اجازه حمایت از داعــش و دیگر گروههای تکفیری را در منطقه نمیدهد و مصداق آن پیروزی مقاومت مردم سوریه بر استکبار جهانی است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.