حجم بارندگی در خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ۱۳۹۷) تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال، به میزان ۲۱۰ درصد بیشتر شده است.

۲۱۰ درصد افزایش بارندگی در خراسان رضوی ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ابتدای مهر پارسال تا پایان روز ۲۲ فروردین جاری ۲۳۰ میلیمتر باران در خراسان رضوی ثبت شده که نسبت به دوره آماری بلندمدت نشانگر افزایش ۵۲ درصدی است.

محسن عراقی زاده افزود: از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون هم در حالی ۶۱ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که این میزان در دوره آماری بلندمدت، ۲۵ میلیمتر و در مدت مشابه پارسال، فقط سه میلیمتر بود.

وی میزان بارش ثبت شده در مشهد را نیز در طول ۲۲ روز سپری شده از فروردین ماه جاری ۸۰ میلیمتر اعلام و بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون هم ۲۱۷ میلیمتر باران در این کلانشهر باریده که نشانگر افزایش ۱۷ درصدی در قیاس با دوره آماری بلندمدت و فزونی ۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته است.

عراقی زاده همه شهرستان های استان خراسان رضوی را برخوردار از افزایش حجم بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت اعلام و بیان کرد: در این میان بیشترین افزایش بارندگی متعلق به شهرستان بردسکن با رشد ۱۰۸ درصدی نسبت به دوره آماری بلندمدت است و پس از آن بخش ریوش در شهرستان کاشمر با ۱۰۲ درصد و جغتای ۸۹ درصد افزایش بارش را تجربه کرده اند.

مدیرکل هواشناسی خراسان افزود: همچنین کمترین افزایش بارندگی طی این مدت در شهرستان های تربت حیدریه و مشهد به ترتیب با ۹ و ۱۷ درصد نسبت به میانگین آماری بلندمدت ثبت شد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.