خیرالله خادمی با بیان اینکه با کاهش سطح آب امکان بهسازی و بازگشایی جاده‌های خوزستان وجود دارد، از آبشستگی‌ ۴ کیلومتر از خط‌آهن اهواز-اندیمشک گفت و افزود: جاده اهواز-آبادان امروز باز می‌شود.

آبشستگی‌ ۴ کیلومتر از خط‌آهن اهواز-اندیمشک

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در تشریح آخرین وضعیت‌ محورهای مواصلاتی استان خوزستان و تاثیرگذاری سیل بر خطوط ریلی و جاده‌ای استان، اظهار داشت: پس از آن که اینجانب از سوی وزیر راه و شهرسازی مامور شدم، به عنوان نماینده وی در استان خوزستان هماهنگی ارگان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی را برای مقابله با سیل‌ و رفع مشکلات مردم‌ داشته باشم،‌ جلسات هماهنگی با ارگان‌های مختلف زیرمجموعه وزارت راه ‌در استان خوزستان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: در حال حاضر جلسات هماهنگی بین ادارات‌کل راه و شهرسازی، راهداری، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بنادر و دریانوردی، هواشناسی، فرودگاه‌ها و نماینده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خوزستان مدام برگزار و فعالیت‌های عملیاتی به سرعت انجام می‌شود.

* سطح آب در خوزستان کاهش یافت، اما هنوز آب هست

وی ادامه داد:‌ از روز گذشته سطح آب در خوزستان با توجه به اینکه خروجی‌ سدها کاهش یافته بود، پایین آمد و عملاً نگرانی ‌مردم کاهش یافت، همچنین نگرانی ‌آبگرفتگی برخی از مناطق شهری اهواز و تخلیه خانه‌ها رفع شد، اما احداث سیل بندها و محکم کردن برخی مسیرها ادامه دارد.

‌خادمی اضافه کرد:‌ درست است که سطح آب در خوزستان بالاتر نرفته است، اما آب وجود دارد و در برخی نقاط نظیر «عین‌ ۲» اهواز که آب گرفته بود، فعالیت‌های مقابله در حال انجام است؛ به هر حال آب‌هایی که در دشت‌های بالاتر از اهواز بین رودخانه‌های کرخه و دز است، باید تخلیه شود ، در بخش عمده‌ای از دشت‌های خوزستان هنوز آب وجود دارد که باید ‌تخلیه شود و اینها باید از همین مسیرها عبور کنند و باید عبور این آب‌ها طوری باشد ‌که به مناطق مسکونی سرازیر نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در قسمت جنوب‌غربی اهواز که همان «عین‌ ۲» است، بحث تکمیل سیل بند و جلوگیری از نفوذ آب به داخل خانه‌ها توسط دستگاه‌های مختلف ادامه دارد و پرسنل راه و شهرسازی و راهداری استان خوزستان نیز بخش عمده‌ای از کار را انجام می‌دهند، شب گذشته‌ تا ساعت ۶ صبح امروز، ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری استان خوزستان با استفاده از ماشین‌آلات اعزامی و ماشین‌آلات در اختیار، فعلیت‌هایی در این منطقه انجام دادند.

‌خادمی ادامه داد: ‌امیدواریم با کاهش سطح آب در روز جاری، برخی محورها در خوزستان قابل تردد شود، امروز بازدیدی از این محورها انجام خواهد شد که امیدواریم برخی از آنها باز شود.

* ‌بزرگراه اهواز-اندیمشک هنوز در آب است

وی اضافه کرد: امیدواریم بزرگراه اهواز-اندیمشک به عنوان بزرگراه اصلی و شمالی جنوبی خوزستان، که راه شریانی خاص‌ محسوب می‌شود هم به سرعت باز شود، البته ‌در این بزرگراه هنوز سطح آب کاهش نیافته است اما تلاش می‌کنیم، پس از کاهش سطح آب و بررسی میزان خسارت وارده به ‌مسیر،‌ بهسازی آن را در اسرع وقت انجام دهیم تا بزرگراه باز شود.

* احتمال بازگشایی جاده اهواز-آبادان در روز جاری

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: جاده اهواز-آبادان هنوز مسدود است، ولی در حال بررسی هستیم تا با کاهش سطح آب در این مسیر، اگر آسیب عمده با جاده وارد نشده باشد، این مسیر را امروز باز کنیم.

* کاهش سطح آب در برخی راه‌های روستایی خوزستان

خادمی بیان کرد: با کاهش سطح آب، برخی ‌از راه‌های روستایی به تدریج از زیر آب‌ در حال خارج شدن هستند، ‌بازدیدی از راه روستایی بامدژ داشتیم که سطح آب در حال کاهش بود، برخی دیگر از مسیرهای روستایی هم در حال تخلیه از آب بود که در حال برنامه‌ریزی هستیم، به محض کاهش سطح آب و بهسازی مسیر، جاده‌ها به سرعت باز شود.

* آبگرفتگی ایستگاه‌ها تا یک متر 

‌وی با بیان اینکه‌ مسیر ریلی اهواز - اندیمشک کماکان مسدود است، افزود: روز گذشته بازدیدی از این محور ریلی داشتیم در ۳ تا ۴ کیلومتر از این خط‌آهن، مسیر دچار آبشستگی شده است و در برخی ایستگاه‌های ریلی نظیر ایستگاه بامدژ، حتی تا یک متر آب ایستاده است و اطراف روستای بامدژ نیز آب بود اما تلاش کرده‌ایم با انتقال تجهیزات‌ و مصالح از سمت اندیمشک و اهواز تا نزدیکی بامدژ، به محض کاهش سطح آب، عملیات ترمیم این خط ریلی ‌به سرعت انجام شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم آبشستگی مسیر ریلی اهواز - اندیمشک بسیار زیاد باشد حتی بستر ریل را هم آب از بین برده است و نیازمند عملیات عمرانی سنگین و سریع است، از صبح امروز وارد کار شده‌ایم ‌تا بتوانیم همزمان با کاهش سطح آب ترمیم خط ریلی انجام شود، البته باز شدن این مسیر با کاهش سطح آب و بررسی میزان تخریب ریل، امکان اعلام دارد.

* احداث سیل‌بندها در اهواز و برخی نقاط خوزستان توسط قرارگاه خاتم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان خوزستان همه ارگانها و نهادهای متولی با تقسیم کار به خدمت رسانی به مردم مشغول هستند، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا در تقسیمات استانداری خوزستان، احداث سیل بندها در اهواز و برخی دیگر از مناطق را بر عهده دارد.

* ورود ۱۲۰ دستگاه ادوات راهداری بخش خصوصی و دولتی به خوزستان 

وی با اشاره به اینکه برخی از ادوات و ماشین آلات راهداری از طریق قطار به استان خوزستان منتقل شده است، ادامه داد: سعی کردیم ماشین‌آلات راهداری را از استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از طریق جاده‌های ارتباطی به استان خوزستان وارد کنیم؛ در این راستا ۱۲۰ دستگاه ادوات و ماشین‌آلات راهداری از استان های دیگر وارد استان خوزستان شد که از این رقم ۵۵ دستگاه ادوات و ماشین آلات، دولتی بود و بقیه مربوط به پیمانکاران و بخش خصوصی بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأکید کرد: به هر حال خوشبختانه ‌ بحران سیل در استان خوزستان کنترل شده است و در حال آماده سازی خود برای بازگشایی مسیرها هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.