وزیر دارایی روسیه اعلام کرد مسکو برای مقابله با تحریم‌های احتمالی بانک‌های دولتی این کشور راهکارهایی دارد.

روسیه: برای مقابله با تحریم‌های بانکی راهکارهایی داریم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد مسکو برای مقابله با تحریم‌های احتمالی بانک‌های دولتی راهکار دارد.

او گفت: «اگرچه این موضوع ناخوشایند است، اما برای آن آماده هستیم و چنانچه این تحریم‌ها اعمال شوند؛ برای آن راهکار داریم.»

وزیر دارایی روسیه گفت: «من همواره گفتم اگر بانک‌های دولتی روسیه تحریم شود؛ دولت و بانک مرکزی ابزارهایی در اختیار دارد. در وهله نخست با تمام ظرفیت از همه مشتریان حمایت خواهد شد، تمامی تراکنش‌ها و فعالیت‌های بانکی آن‌ها صورت خواهد گرفت و همه تراکنش‌ها و نقل و انتقالات به دلار و پول رایج کشور صورت می‌گیرد.»

سیلوانوف در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: «دولت روسیه و بانک مرکزی کشور این فرایند را عهده‌دار خواهند بود و با توجه به شرایط اقدام خواهیم کرد.»

او همچنین گفت هدف از اجرای چنین تحریم‌هایی، بی‌ثبات کردن اوضاع روسیه است. اقتصاد روسیه با دو خطر اصلی مواجه است که عبارت از محدودیت‌های مرتبط با بدهی‌های دولتی و پنج بانک دولتی روسیه هستند.

وزیر دارایی روسیه تاکید کرد که روسیه ابزارهایی از جمله صندوق‌های ذخایر ارزی دارد که از آن برای حمایت از اقتصاد کشور در صورتی که سرمایه‌گذاران خارجی نتوانند در نتیجه تحریم‌ها در کشور سرمایه‌گذاری کنند، استفاده خواهد کرد.

قانونگذاران آمریکایی طی سال‌های گذشته به دنبال اعمال تحریم‌ها در مورد بدهی‌های دولتی روسیه و بانک‌های این کشور بوده‌اند.
در جدیدترین این تلاش‌ها، سناتورهای آمریکایی یعنی کریس وان هولن و مارکو روبیو طرحی را اوایل ماه آوریل با هدف مسدود کردن دارایی‌های شرکت‌های دفاعی روسیه و ممانعت از تراکنش‌های مالی مرتبط با بدهی‌های دولتی روسیه از جمله اوراق قرضه دولتی ارائه کردند.

از سال ۲۰۱۴، زمانی که بحران اوکراین ایجاد شد و کریمه در نتیجه برگزاری برگزاری همه پرسی به روسیه پیوست؛ آمریکا و کشورهای غربی دیگر چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال و ادعا کردند که این کشور در بروز این درگیری‌ها نقش داشته است.

روسیه هرگونه مداخله در درگیری‌های اوکراین را رد و تاکید کرد همه‌پرسی کریمه همسو با قوانین و اصول بین‌المللی برگزار شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.