نماینده کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت هیئت دولت ، بخش کوهسرخ به شهرستان ارتقا پیداخواهد کرد.

شهرستان های خراسان رضوی در سال جاری افزایش پیدا می کنند

بهروز بنیادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های  زیادی که در منطقه کوهسرخ وجود دارد باید برای ارائه خدمت ارزنده به مردم ولایت مدار این منطقه در جهت توسعه آن تلاش کرد  که شهرستان شدن کوهسرخ گام مهمی در این زمینه می باشد.

وی تصریح کرد: موضوع ارتقائ بخش کوهسرخ به شهرستان طی سه سال گذشته با جدیت دنبال شد و این موضوع سال ۹۷ تا مرحله تصویب در هیئت دولت نیز پیش رفت اما با پایان یافتن سال این موضوع به سال جاری موکول شد.

نماینده کاشمر، خلیل آباد و بردسکن افزود: با رایزنی ها و تلاش هایی که انجام شده است امیدواریم این موضوع در ماه های ابتدایی سال در هیئت دولت مطرح و به تصویب برسد تا شهرستان کوهسرخ به جمع شهرستان های استان افزوده شود.

بنیادی با بیان اینکه موضوع شهرستان شدن کوهسرخ به عنوان یکی از مطالبات مردم این بخش همیشه مطرح بوده است، بیان داشت: علی رغم اینکه نمایندگان در ادوار مختلف مجلس در حوزه انتخابیه کاشمر ادعا داشتند برای ارتقائ این بخش به شهرستان تلاش ها و نامه نگاری های مختلفی انجام داده اند و به اصطلاح کار را تا مراحلی به پیش برده اند اما با صراحت اعلام می کنم که قبل از دوره دهم مجلس شورای اسلامی ، در این باره هیچ گونه مستند و نامه نگاری در وزارت کشور وجود نداشت و صرفا ادعاهای انها در حد شعار بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات دیگر مردم این منطقه بهسازی و ارتقائ مسیرهای ارتباطی این بخش  به شهرهایی نظیر کاشمر و نیشابور است، اظهار داشت: جاده کوهسرخ به نیشابور در حوزه استحفاظی کوهسرخ تا حدودی مرمت و روکش اسفالت آن  سال گذشته انجام شد اما در حوزه مربوط به نیشابور به دلیل کمبود اعتبار،  پیمانکارحاضر به انجام پروژه نشد که انتظار می رود به دلیل کوهستانی بودن و داشتن پیچ های خطرناک در این مسیر ، راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در سال جاری نسبت به ترمیم و مناسب سازی این جاده اقدامات لازم را انجام دهد.   

بنیادی با بیان اینکه مسائل درمانی و پزشکی  نیز یکی از دغدغه های اصلی دیگر مردم این منطقه است، تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری و طبیعت کوهسرخ یکی از پتانسیل‌ها ی دیگر این منطقه است که باید احیا گردد، زیرا  احیاء گردشگری علاوه بر ایجاد زمینه‌های رونق تولید موجب فرصت‌های جدید اشتغال و عاملی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به کلان شهرها و حاشیه نشینی می شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.