عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترامپ برای دور آینده انتخابات ریاست جمهوری به شدت نیازمند رای لابی صهیونیسم در آمریکا است و برای همین مرتب در حال باج دادن به این رژیم است.

به گزارش گروه قدس آنلاین، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای، با اشاره به مخالفت‌های زیاد سیاستمداران جهان و حتی کارشناسان وزارت خارجه آمریکا در اتخاذ این تصمیم یعنی معرفی سپاه به عنوان یک گروه تروریستی، اظهار داشت: ترامپ اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب شده و آثار و تبعاتش را بدون آن که نیاز باشد ما به عنوان جمهوری اسلامی ‌اقدامی‌ انجام دهیم، بدلیل محبوبیت بالای ایران و سپاه، از سوی کشورهای منطقه خواهد دید.

بروجردی گفت: آمریکا برای تغییر ساختار سیاسی حاکم بر سوریه در طول سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را انجام داد به طوری که تلاش داشت تا موازنه قدرت را در منطقه که به نفع جبهه مقاومت است، به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهد. به همین دلیل از همه ظرفیت‌های خود و همپیمانان اروپایی و منطقه‌ای خود استفاده کرد و تروریست‌ها را از ۸۰ کشور دنیا در کشورهای همسایه سوریه آموزش داده و به سوریه آوردند.

وی ادامه داد: آن‌ها از داعش حمایت همه جانبه کردند و حتی بسیاری از داعشی‌ها را از زندان‌های سوریه نجات دادند و زخمی‌های آن‌ها را در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی درمان کردند. این یعنی حمایت آمریکا از گروه تروریستی شناخته شده داعش، کاملا روشن بود و با این سرمایه‌گذاری کلان، آمریکا تصور می‌کرد که حتما پیروز خواهد شد ولی شکست خوردند که این مساله بسیار مهم، کلیدی و استراتژیک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان که آمریکایی‌ها شکست خود در سوریه و عراق را به پای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ و حاج قاسم سلیمانی نوشتند و به نوعی به دنبال انتقام‌گیری از شکست خود در این دو کشور هستند، افزود: آمریکایی‌ها در محاسبات خود دچار اشتباه شده‌اند چرا که آن‌ها به میزان نفوذ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ایران در منطقه به خوبی مطلع‌اند و می‌دانند که مردم علاقه زیادی به سردار سلیمانی و سپاه پاسداران دارند. سپاهی که نجات‌گر ملت‌های منطقه از دست تروریست‌ها بود و از آن جایی که آمریکایی‌ها دیدند که در این میدان بازنده هستند، دست به چنین اقدامی‌زدند.

بروجردی ادامه داد: آمریکایی‌ها هرگز به فکر ملت‌ها و کشورهای منطقه نبوده و نیستند، آن‌ها صرفا از زور و فشارهای سیاسی برای دستیابی به اهدافشان برای جلب همکاری دیگر کشورها با خود استفاده می‌کنند. بنابراین، آمریکا هیچ محبوبیتی در منطقه ندارد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ترامپ درواقع یک تاجر است و طبیعتا به دنبال گاوهای شیرده در منطقه است تا از طریق فشار، زور، اشغال و یا جنگ به خواسته‌های خود برسد. به نظر من، جنگ خیلی هم در سیاست ترامپ وجود ندارد چرا که او به دنبال این است به هر صورت ممکن، درآمد بیشتری را از طریق فشارهای سیاسی و بین المللی کسب کند.

نماینده مردم بروجرد و اشتراین در مجلس درباره جایگاه سپاه در نظام ‌جمهوری اسلامی‌ ایران و همچنین میان مردم ایران و کشورهای منطقه گفت: سپاه بخش مهمی‌از حاکمیت ما و در کنار ارتش، نیروی مسلح رسمی‌ جمهوری اسلامی ‌ایران است و این دو همانند دو لبه قیچی هستند که دشمن را از بین می‌برند. رشد سپاه در طول سال‌های گذشته بسیار قابل‌توجه بوده است. ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، موشکی در اختیار نداشتیم تا از خودمان دفاع کنیم اما اکنون جزو چند کشور سازنده موشک‌ در دنیا هستیم و بخش هوافضای سپاه نقشی بسیار راهبردی در این زمینه ایفا می‌کند.

بروجردی با تاکید بر نقش تعیین‌کننده تفکر انقلابی سپاه در دفاع از امنیت ملی و مردم مظلوم منطقه و جهان و همچنین مقابله با تروریست‌ها، در خصوص واکنش نمایندگان مجلس در قبال تصمیم ترامپ عنوان کرد: اصل عمل متقابل یک اصل شناخته‌شده در عرصه حقوق بین الملل است. ما در روزهای اخیر هشدارهای لازم را به آمریکا داده بودیم و قبل از آن نیز وزیر خارجه ما از مجاری دیپلماتیک به مقامات آمریکایی هشدار داد که اگر اقدامی‌را انجام بدهند، بدون تردید اقدام مشابهی را انجام خواهیم داد که نمایندگان ما طرح مذکور را امضا کردند.

وی ادامه داد: طرحی که بر اساس آن، ما نیروهای آمریکا را در منطقه و غرب آسیا که تحت عنوان سنتکام فعالیت می‌کنند، به عنوان نیروهای تروریستی معرفی می‌شوند.

وی با با عبث خواندن و غیرمنطقی بودن تصمیم ترامپ که با مخالفت جهانی نیز مواجه شد، افزود: فرض بر این است که رئیس جمهور کشور مهمی‌همانند آمریکا به مسئولین عالی رتبه خودش از وزارت خارجه، پنتاگون و یا مشاورین امنیتی اهمیت بدهد منتها ترامپ در خیلی از مسائل جهانی به همین صورت و بدون هرگونه ضابطه و منطقی عمل می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جدای از این تشتتی که امروز در سطح قابل‌توجهی در آمریکا شاهدیم، نباید نقش رژیم صهیونیستی را فراموش کنیم. درواقع، شاید عامل اساسی این تصمیم ترامپ، رژیم صهیونیستی باشد چرا که او برای دور آینده به شدت نیازمند رای لابی صهیونیسم در آمریکا است و مرتب در حال باج دادن به این رژیم است. این ارزش آمریکا را در عرصه بین المللی به شدت کاهش داد.

بروجردی در خاتمه عنوان کرد:‌ فکر می‌کنم که فشار رژیم صهیونیستی عامل اصلی این تصمیم‌گیری بود و ما به نوعی تغییر وزن آمریکا در برابر رژیم صهیونیستی را شاهدیم. امروز آمریکا زیردست و تابع رژیم صهیونیستی شده و هیچوقت آمریکا در هیچ دولتی اینقدر از خودش ضعف نشان نداده بود و این نشان‌دهنده علامت مهمی ‌از افول آمریکا است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.