سفیر فرانسه در آمریکا مدعی شد ایران پس از انقضای برجام، مجاز به غنی‌سازی اورانیوم نبوده و مجبور است در شرایط نظارت‌های شدید صلح‌آمیز بودن فعالیت‌هایش را ثابت کند.

فرانسه: ایران پس از انقضای برجام، مجاز به غنی‌سازی اورانیوم نخواهد بود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جرارد آرود» سفیر فرانسه در آمریکا شامگاه شنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر مدعی شد ایران بعد از انقضای برجام، مجاز به غنی‌سازی اورانیوم نخواهد بود.

این دیپلمات فرانسوی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «اینکه گفته شود ایران بعد از انقضای برجام مجاز به غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود، اشتباه است. ایران مجبور است طبق پیمان منع اشاعه و پروتکل الحاقی در شرایط نظارت‌های شدید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز هستند.»

او در ادامه نوشت: «همان‌طور که ما سال ۲۰۰۲ گفتیم که غنی‌سازی اورانیوم بدون داشتن برنامه‌ای باورپذیر از فعالیت‌های غیرنظامی هسته‌ای طبق پیمان منع اشاعه غیرقانونی است، قادر خواهیم بود در سال ۲۰۲۵ هم در صورت لزوم واکنش نشان دهیم. آن موقع تحریم‌هایی اعمال شدند. تحریم‌ها می‌توانند مجدداً اعمال شوند. بعد از برجام، هیچ بند "زوال‌پذیری" وجود ندارند.»

آرود همچنین نوشت: «روسیه، اورانیوم غنی‌شده نیروگاه هسته‌ای بوشهر را تأمین می‌کند. بنابراین هیچ دلیل قابل درکی وجود نخواهد داشت ایران بعد از برجام، اقدام به غنی‌سازی وسیع اورانیوم کند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.