با لو رفتن ماجرای تصدی پُست یکی از هیئت‌های ورزشی در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به واسطه ارائه مدرک کاردانی جعلی، سرانجام مدتی پیش فرد متخلف از سمت خود کنارگیری کرد!

رئیس یکی از هیئت‌های ورزشی استعفا داد!

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، با لو رفتن ماجرای تصدی پُست یکی از هیئت‌های ورزشی در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به واسطه ارائه مدرک کاردانی جعلی، سرانجام مدتی پیش فرد متخلف از سمت خود کنارگیری کرد!

*چسبیدن به میز مدیریت با مدرک جعلی!

سال گذشته با ورود دستگاه قضایی به ماجرای جعل و فروش گسترده مدارک عملی در سطوح مختلف، پرده از اقدامات غیرقابل باور جاعلان مدارک دانشگاهی در سطح کشور برداشته شد. در این زمینه هم گزارش‌های متعددی در خط قرمز روزنامه قدس منتشر و ابعاد مختلفی از این پرونده برای مخاطبان تشریح و تلاش شبانه روزی مقام قضایی در این زمینه هم منتشر شد.

ابتدا در حین بررسی پرونده گسترده و پیچیده جعل مدارک علمی مشخص شد که افراد شناخته شده‌ای مانند برخی از سلبریتی‌ها هم از دریافت مدارک جعلی در سطوح دکتری بی‌نصیب نمانده اند! از طرفی دیگر مشخص شد که برخی افراد مسئول که در نهادهای دولتی و خصوصی شاغل هستند هم برای ارتقای سمت و... به سراغ جاعلان مدارک علمی رفته‌اند.

در ادامه مستنداتی به دستگاه قضایی منعکس شد که نشان می‌داد یکی از افراد مسئول در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای آنکه بتواند هر طور شده بر صندلی ریاست یکی از هیئت‌های ورزشی استان بنشیند مدرک جعلی به این نهاد ارائه و سرانجام هم پُست مذکور را تصاحب می‌کند!

از همین رو امیرحسین جوانبخت؛ بازپرس پرونده فروش سازمان یافته مدارک جعلی با توجه به اهمیت ماجرا دستور داد تحقیقات تکمیلی و ویژه‌ای روی ماجرا به عمل آمد که در نتیجه مشخص شــد تمامی اطلاعات واصله صحت دارد و فرد مذکور برای آنکه بتواند در پست سازمانی خود ادامه فعالیت دهد، به سراغ یکی از مؤسسات غیرمجاز صدور مدارک علمی رفته و برای خود مدرک فوق دیپلم اخذ و آن را تحویل اداره کل ورزش و جوانان استان داده است.

در ادامه پیگیری‌های بازپرس پرونده همچنین مشخص شد که برخــی از مدیران وقت اداره کل ورزش و جوانان اســتان در جریان این اتفاق قرار گرفته‌اند، اما هیچ واکنشی به موضوع نشان نداده‌اند. از سوی دیگر با توجه به اینکه روی مدرک علمی نامعتبر نام یکی از واحدهای دانشگاهی معتبر درج شده بود، این موضوع هم از آن دانشگاه استعلام گرفته می‌شود که دانشگاه مذکور در تاریخ ۲۷/۷/۹۷ در پاســخ مکاتبه صورت گرفته اعلام می‌کند که مدرک کاردانی صادره جعلی و فاقد اعتبار است!

وقتی تمامی مســتندات و ادله قضایی جمع‌آوری شــد، مقام قضایی رئیس هیئت ورزشی مذکور را به شعبه احضار و مورد بازجویی قرار داد. فرد مذکور در جلســه بازپرسی عنوان کرد: پول مدرک را طی چندین مرحله و به صورت نقدی پرداخت کرده اســت. او که متهم به استفاده مدارک علمی جعلی است، ادامه داد: من فقط مدرک را به اداره کل ورزش و جوانان استان ارائه داده‌ام و جای دیگری از آن استفاده نکرده‌ام!

*واکنش رئیس متخلف به لو رفتن ماجرا!

در حالی که شرح کامل استفاده از مدرک جعلی یکی از رؤسای هیئت‌های ورزشی ۳۰ دی‌ماه سال گذشته در خط قرمز روزنامه قدس منتشر شد، حال چند روز پیش اطلاعات تازه‌ای به شعبه رسیدگی کننده به پرونده منعکس شد که گویای این موضوع بود که فرد متخلف پس از آنکه موضوع استفاده از مدرک جعلی‌اش در سمت رئیس یکی از هیئت‌ها لو می‌رود، به سرعت استعفای خودش را اعلام و از سمت مذکور کناره‌گیری می‌کند.

این اتفاقات در حالی است که فرد متهم به استفاده از مدارک علمی جعلی، برای عادی جلوه دادن ماجرا دوباره در یکی از دانشگاه‌ها برای اخذ مدرک علمی معتبر ثبت‌نام و در حال تحصیل است!

*مدرک جعلی مدیر دیگر هم لو رفت!

همچنین در آن گزارش اعلام شد که اطلاعات تازه‌ای از استفاده یکی دیگر از مدیران سابق اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از مدرک جعلی که او هم برای تصدی پُست مدیریتی از آن سوء استفاده کرده بود، روی میز بازپرس پرونده قرار گرفته است.

حال در همین رابطه مشخص شد مدیر مذکور چندی پیش به شعبه ۷۵۱ دادسرای مشهد احضار و در این رابطه مورد بازجویی هم قرار گرفته است. از همین رو با توجه به آنچه در تحقیقات اولیه و محتویات مستندات جمع‌آوری شده پیش روی مقام قضایی قرار گرفته، استفاده فرد مذکور از مدرک جعلی نمایان است. بر همین اساس تحقیقات تکمیلی در این زمینه همچنان با دقت ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.