عربستان سعودی و امارات در تازه‌ترین واکنش به آخرین تحولات سودان، به طور رسمی از شورای انتقالی نظامی در این کشور آفریقایی حمایت کردند.

 اعلام حمایت رسمی عربستان و امارات از شورای نظامی سودان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عربستان سعودی در بیانیه‌ای حمایت خود از اقدامات شورای نظامی انتقالی در سودان را اعلام کرد.

طبق بیانیه‌ای که آن را خبرگزاری رسمی عربستان( واس) منتشر کرده است، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی نیز دستور ارائه آنچه آن را بسته کمک‌های انسان‌دوستانه به سودان خواند، صادر کرد.

هم‌زمان خبرگزاری رسمی امارات( وام) نیز در بیانیه‌ای به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد، دولت امارات از تعیین «عبدالفتاح البرهان» به ریاست شورای نظامی انتقالی در سودان حمایت می‌کند.

وزارت خارجه امارات همچنین اعلام کرده است که با دقت تحولات سودان را در این شرایط حساس و متمایز، رصد می‌کند.

طبق این گزارش، درحالی که در اثر پافشاری مردم سودان «عوض بن عوف» وزیر دفاع از ریاست شورای انتقالی نظامی استعفا کرد و به جای او، عبدالفتاح البرهان مسئولیت این شورا را برعهده گرفت. ولی از دیدگاه مخالفان و منتقدان سودانی، البرهان همچنان یک نظامی است که در سایه حاکمیت «عمر البشیر» از نردبان قدرت بالا رفته است. او که اخیرا و در سایه نا آرامی‌های سودان به ریاست بازرسی کل ارتش گمارده شده است، روز گذشته طی نطقی هم وعده کرد بازداشت شدگان درجریان‌های اخیر را آزاد کند و هم قانون منع آمد و شد را لغو کرد. ولی این وعده‌ها و اقدامات رئیس جدید شورای نظامی انتقالی، از دامنه اعتراضات نکاسته است و مردم بر ادامه تظاهرات‌شان تا برخوردای از «حکومتی مدنی» و نه نظامی، تأکید دارند.

البته اعلام حمایت رسمی رژیم‌های سعودی و امارات از رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان به این دلیل است که البرهان، فرمانده نظامی نیروهای مشارکت‌کننده جنگ در یمن است و شخصیتی نزدیک به امارات به‌شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.