خراسان شمالی-چهارشنبه هفته گذشته براساس تغییر ناگهانی هواو بارش کمتر از یک ساعته باران و تگرگ در بجنورد، ناگاه سیلابی در این شهر به راه انداخت که همه ی معابر و خیابان ها و واحد های مسکونی و تجاری مرکز استان موجب آب گرفتگی شد.

آمادگی بجنورد برای مقابله با سیلاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، با توجه به اخطاریه هواشناسی و با ورود سامانه بارشی جدید به استان تا عصر روز دوشنبه مبنی بر رگبار باران همراه با رعدو برق، احتمال تگرگ و متعاقب آن گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها پیش بینی می شود.

در این راستا شهرداری بجنورد کیسه های ماسه را در اختیار شهروندان قرار داد تا در ورودیهای مغازه ها و منازل خود جهت جلوگیری از ورود روان آبهای بحران سیلهای بهاری قرار دهند.

گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته براساس تغییر ناگهانی هواو بارش کمتر از یک ساعته باران و تگرگ در بجنورد، ناگاه سیلابی در این شهر به راه انداخت که همه ی معابر و خیابان ها  و واحد های مسکونی و تجاری مرکز استان موجب آب گرفتگی شد.

بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و همچنین تصاویردریافتی از ماهواره بیانگر ورود سامانه بارشی از امروز بعدازظهر تا دوشنبه ظهر به استان است که سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران در پاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) خواهد شد.

 مطابق خروجی مدل های هواشناسی بیشترین حجم بارش تجمعی این سامانه در اغلب نقاط استان بویژه در نیمه شرقی استان(شهرستان های اسفراین، فاروج و شیروان) خواهد بود از اینرو آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود و توصیه می شود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود.

از لحاظ دمائی نیز کاهش نسبی ۸-۶ درجه سلسیوس دما طی امروز تا روز دوشنبه پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.